niedziela, 29 marca 2015

Eleonora i Park- Rainbow Rowell

Tytuł: Eleonora i Park
Autor: Rainbow Rowell
Ilość stron: 340

"- Powiedz coś, żebym nie czuł się tak głupio.
- Nie czuj się głupio, Park"


Eleonory nie da się nie zauważyć. Burza rudych włosów, dziwne ubrania. Jest jedną z tych osób, do których od razu nie pałamy sympatią. Uważa Romea i Julię za rozpieszczone dzieciaki.

Park jest w połowie Koreańczykiem. Świetnie wygląda w czerni i nie lubi prowadzić samochodu w obecności swojego taty. Uwielbia imię Eleonory.
Dwoje szesnastolatków spotyka się w dość nieprzyjemnych okolicznościach w autobusie. Męka siedzenia obok siebie, staje się w końcu codziennym rytuałem, który w końcu przeradza się w pierwszą, młodzieńczą miłość.


Byłam bardzo zainteresowana powieścią "Eleonora i Park'. Słyszałam o niej dużo dobrego, więc musiałam po nią sięgnąć. Niestety, nie zachwyciła mnie. To, co u innych wywoływało łzy, ja przyjmowałam z obojętnością. Historia dwojga szesnastolatków w ogóle mnie nie poruszyła. Owszem, czasem bawiła (nawet bardzo), ale mimo wszystko czegoś mi w niej brakuje. Zakończenie mnie nie zszokowało. Eleonorę uważam za typową młodą kobietę: "Czyli co? Twierdzisz, że jestem brzydka?". I tak dalej i tak dalej. Postać Parka była znośna, chociaż niektóre jego zachowania mnie irytowały. O dziwo, w tej powieści nie polubiłam najbardziej tytułowej pary bohaterów, ale rodziców Parka, a szczególnie jego ojca. "Eleonora i Park" to lekka lektura na dwa lub trzy wieczory. Według mnie nie najgorsza, ale do najlepszych też bym jej nie zaliczyła.
Moja ocena: 5/10

Do książki pani Rowell pasuje utwór ABBY "Lay all your love on me". Szczególnie wersy:

"Czuję pewnego rodzaju strach,
gdy nie ma cię w pobliżu
(...)
Nie marnuj swoich emocji,
przelej całą swoją miłość na mnie"

Tutaj wersja z ekranizacji musicalu "Mamma mia" (swoją drogą bardzo go polecam! ♥ ):




A co Wy sądzicie o "Eleonorze i Parku"?

2 komentarze:

  1. Już od dłuższego czasu planuję przeczytać tę powieść, ale jeszcze nie miałam okazji. A co do musicalu- genialny! Obserwuję twój blog i zapraszam do mnie.
    Isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poczułam się rozczarowana tą powieścią. Niestety :(

      Usuń