czwartek, 30 kwietnia 2015

Kochani dlaczego się poddaliście?- Ava Dellaira

Tytuł: Kochani dlaczego się poddaliście?
Autor: Ava Dellaira
Ilość stron: 300

"Myślę, że kiedy się traci kogoś bliskiego, to trochę tak, jakby się traciło siebie"

Laurel jest zdruzgotana po śmierci swojej starszej siostry, więc szuka pomocy, pisząc do swoich idoli, którzy również odeszli: Kurta Cobaina, Amy Winehouse, Jima Morrisona, Janis Joplin. Pisze do nich listy, z których dowiadujemy się o losach Laurel i jej siostry.  

Najprawdopodobniej powieść Dellairy miała mnie poruszyć, zaszokować, wzruszyć, wywołać falę emocji... A tu nic. Owszem, sam pomysł jest ciekawy, bo książki w formie listów do zmarłych jeszcze nie czytałam. Ale jednak czegoś mi tu zabrakło. Dużo było tu użalania się nad sobą przez główną bohaterkę, co mnie bardzo męczyło. Męczyły mnie również "filozoficzne" myśli o życiu. Tzn. niektóre były trafne i piękne, ale większość była taka sztuczna. "Kochani dlaczego się poddaliście" nie jest najgorszą książką, ale też nie najlepszą. Jest taka... przeciętna. Zwyczajna. Myślę, że to przez brak tego czegoś. Niestety, powieść nie poruszyła mnie, a wszystkie momenty, które miały być dla mnie jako czytelnika wzruszające, przyjmowałam słowem "aha". Książka ta nie wniosła nic do mojego życia. Powieść "Kochani dlaczego się poddaliście" jest czytadłem, o którym szybko zapomnę.

Moja ocena: 5/10

4 komentarze:

  1. To pierwsza negatywna recenzja tej książki, jaką czytam. A ja ciągle mam do niej jakieś wątpliwości, więc pewnie dam sobie z nią spokój,

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. Twoja recenzja tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie się na nią nakręciłam, ale teraz mnie trochę przystopowałaś i ostudziłaś. Chciałam przeczytać i spodziewałam się wiele, a teraz ty mi zburzyłaś wyobrażenie. Może to dobrze, bo będę mniej rozczarowana ;)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję ci. Dziękuję ci za pokazanie mi, że nie jestem jedyną osobą którą nie zainteresowała ta książka ;__;
    xD

    OdpowiedzUsuń