sobota, 25 kwietnia 2015

Prawie jak gwiazda rocka- Matthew Quick

Tytuł: Prawie jak gwiazda rocka
Autor: Matthew Quick
Ilość stron: 376

"Chcę, żeby wiedziała, że to świat mnie przygniata, że czuję, jak gdybym ze wszystkim walczyła, i że brakuje mi paliwa"

Amber jest siedemnastolatką, która razem z matką i psem Bobem (znanym również jako B3), mieszka w... szkolnym autobusie. Wszystko przez to, że teraz już były parter matki Amber, wyrzucił je dwie z domu. Nieciekawie, prawda? A mimo wszystko, główna bohaterka nie traci pogody ducha i obdarza innych ludzi ciepłym słowem oraz życzliwością.

To moje pierwsze spotkanie z książkami Matthew Quicka, ale wiem, że nie ostatnie. Dlaczego? Bo powieść "Prawie jak gwiazda rocka" zauroczyła mnie do tego stopnia, że mam ochotę na więcej! Książka jest napisana zgodnie z domeną Quicka, czyli "Pozytywnym myśleniem". Pierwsze skojarzenie z "Prawie jak gwiazda rocka" to ciepło, lekkość pisania i wyrażania myśli oraz swojego rodzaju magnetyzm, który przyciąga czytelnika do powieści, gdy tylko ją odłoży. Jest świetna na gorsze dni, kiedy nic nam nie wychodzi i nie mamy na nic ochoty, Quick udowodnił, że pisząc lekko i prosto, można równocześnie "przemycić" głębokie myśli, które skłaniają czytelnika do refleksji. Amber, czyli głównej bohaterki, nie sposób nie polubić. Jest to bardzo pozytywna osoba, którą masz ochotę przytulić. I mimo, że fabuła powieści jest trochę naiwna, to myślę, że na tym polega urok tej książki. Dajcie mi więcej Quicka! 

Moja ocena: 8/10

A na poprawę humoru nadaje się również utwór ABBY "Dancing queen" ;)

"Jesteś tańczącą królową
Młodą i słodką
Zaledwie siedemnastoletnią"



A Wy co sądzicie o książkach Matthew Quicka?

5 komentarzy:

  1. Czytałam dopiero jedną książkę tego autora i nie wywarła ona na mnie nie wiadomo jakiego wrażenia. Po prostu była ok. Mam nadzieję, że "Prawie jak gwiazda rocka" będzie lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co czytałaś jeśli mogę zapytać? :)

      Usuń
  2. Hm, oceniając po opisie, to pewnie kiedyś ta książka by mi się spodobała, ale teraz raczej nie :-). Za to przymierzam się do Parku Jurajskiego Crichtona, jak tylko skończę to co niedawno zacząłem czytać :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam książek Quicka, ale będę musiała się za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń