wtorek, 12 maja 2015

Czas tęsknoty- Adrian Grzegorzewski

Tytuł: Czas tęsknoty
Autor: Adrian Grzegorzewski
Ilość stron: 416


"Los jednak działa według sobie tylko znanych prawideł"



Warszawiak Piotr Ochocki w lecie 1939 roku wyjeżdża do Bedryczan, wioski na Kresach, gdzie wychowała się jego matka. Miejscowość jest podzielona na dwie części: polską i ukraińską. Wojnę, która ma wybuchnąć, czuć w powietrzu. Ukraińcy przygotowują się do powstania, mającego na celu stworzenie Wielkiej Ukrainy i z coraz większą nienawiścią odnoszą się do Polaków. Ale wtedy Piotr poznaje piękną Ukrainkę, Swietę. 


Kiedy zobaczyłam na okładce tej powieści napis "Dla wielbicieli serialu Czas Honoru", to nie było zmiłuj i musiałam sięgnąć po dzieło Adriana Grzegorzewskiego. Gdy zaczęłam czytać, byłam zachwycona pięknymi opisami i świetnymi dialogami. Autor cały czas trzymał czytelnika w napięciu. Trójkąt miłosny Piotr- Swieta- Jegor był cudowny. I do tego jeszcze wypowiedź pewnego bohatera (do Piotra): "To nie wasze Ogniem i mieczem, a tyś nie Skrzetuski. Tu Bohun rządzi twardą ręką". Gdy przeczytałam to jedno zdanie, byłam w siódmym niebie. No, bo "Ogniem i mieczem" uwielbiam, a tu się okazuje, że to może być jednak powieść Sienkiewicza w wersji z drugiej wojny światowej. Niestety, wszystko co dobre, musi się skończyć i kiedy wybuchła wojna, to dalsza fabuła się trochę posypała. Miejscami było nudno, nieciekawie. Niektóre wydarzenia były jakby naciągane, a końca całej historii się domyśliłam. Jednak to nie zmienia faktu, że jestem zauroczona pierwszą częścią 'Czasu tęsknoty". Tylko druga część nie spełniła do końca moich oczekiwań. Oprócz tego, podczas czytania, nasunął mi się wniosek, że to nie Niemcy byli największymi zbrodniarzami, ale Ukraińcy i ich UPA. Niestety. 
Mimo kilku niedociągnięć w drugiej części powieści, polecam "Czas tęsknoty" Adriana Grzegorzewskiego. Koniecznie napiszcie w komentarzu, co sądzicie o tej książce! :)
Moja ocena: 6/10

Skoro autor zahaczył o "Ogniem i mieczem", to czemu by nie posłuchać "Dumki na dwa serca"? :D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz