piątek, 15 maja 2015

Mercy. Miłosierna- Rebecca Lim


Tytuł: Mercy. Miłosierna

Autor: Rebecca Lim
Ilość stron: 288


Mercy jest wygnanym z Raju aniołem. Tym razem jej dusza utknęła w ciele nastoletniej Carmen, która jest solistką, a szkolny chór, gdzie śpiewa wyjeżdża do tajemniczego miasteczka Paradise. Mercy w ciele Carmen trafia do domu ludzi, którzy stracili córkę- Lauren. Wszyscy myślą, że dziewczyna nie żyje, ale jaj brat ciągle próbuje ją odnaleźć. Okazuje się, że Mercy jest w stanie mu pomóc.

Gdy przeczytałam opis powieści pani Lim, stwierdziłam, że może w końcu będę mogła polecić wszystkim czytelnikom książkę z wątkiem paranormalnym. Ale okazało się, że jednak nie. "Mercy. Miłosierna" okazała się tak samo przewidywalna, naiwna i naciągana, jak każda powieść z gatunku paranormal romance. Poczułam się rozczarowana, bo zarówno okładka jak i opis zachęciły mnie  do sięgnięcia po powieść Rebeki Lim. Zapowiadała się ciekawa historia, której (chyba) jeszcze nie było, a jednak zmęczyłam się jej czytaniem. Końcówka powieści była dla mnie współczesną wersją "Upiora w operze", tylko w słabszym wydaniu. Może autorka wzorowała się na powieści Gastona Leroux (czy też musicalu Webbera)? Ale jednak "Upiora..." nie mieszajmy do tej sprawy, bo on i "Mercy..." reprezentują zupełnie dwa różne poziomy. Nie ukrywam również, że w pewnym momencie trochę się pogubiłam. Autorka pisała trochę chaotycznie i jakby na szybko. Nie polecam powieści "Mercy. Miłosierna".
Moja ocena: 3/10

6 komentarzy:

  1. Ja też spodziewałam się ciekawej i poruszającej książki, a tu widzę, że nie warto sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A miałam na nią tak wielką ochotę :c
    Pozdrawiam i życzę, żeby chociaż "Zodiak" była przyjemną i wciągającą lekturą :)
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O kruka.... A ja już zamówiłam i kupiłam ;D Może jest jeszcze jakaś szansa, że się choć troszkę spodoba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że to tylko ja się starzeję i nie "kręcą" mnie już historie tego typu xD

      Usuń