piątek, 1 maja 2015

Podsumowanie kwietnia i kwietniowy Book Haul


Kwiecień się skończył, a ja witam Was tego pięknego dnia, w którym świeci słońce i zapraszam na podsumowanie kwietnia! :)
W tym miesiącu przeczytałam 7 książek. Jedne były lepsze, drugie gorsze. A oto one:




Na pierwszy ogień poszła biografia o cesarzowej Elżbiecie, znanej również jako Sisi. Biografia jest bardzo dobra, ciekawa, a do tego opatrzona licznymi fotografiami i rysunkami. Cała recenzja tutaj.




Zachęcana przez pewną vlogerkę książkową (zapewne wiecie o kogo chodzi) sięgnęłam po pierwszą część "Parabellum" Remigiusza Mroza. Tę książkę się wręcz pochłania. No i Leitner! Całą recenzję możecie przeczytać klikając tu.

Po ciężkim temacie II wojny światowej, przyszedł czas na coś lekkiego i relaksującego, więc sięgnęłam po "Obsydian". Nie zawiodłam się, bo oczekiwałam trochę naiwnego, aczkolwiek przyjemnego czytadła dla nastolatek. Całość recenzji tutaj.














Potem przyszedł czas na "Szmaragdową tablicę". Trochę się tej cegły obawiałam, ale okazała się być wspaniałą powieścią. Za serce chwycił mnie wątek, dziejący się podczas wojny ♥. Cała recenzja tu.





A dalej był nieszczęsny "Krwawy szlak". Nie chcę się rozpisywać o tym-chyba-największym-książkowym-rozczarowaniu-mojego-życia. Całą recenzję znajdziecie tu.



W ramach pocieszenia po "Krwawym szlaku" sięgnęłam po "Prawie jak gwiazda rocka", gdyż słyszałam o niej same dobre opinie. I nie zawiodłam się. Pierwsze co przychodzi mi na myśl, gdy słyszę ten tytuł to: ciepło, lekkość, głębokie przesłanie. Cała recenzja tutaj.


Po tych młodzieżówkach stwierdziłam, że może warto byłoby przeczytać coś poważniejszego, więc pełna nadziei chwyciłam za "Czarne skrzydła" a tu nic. Kolejne rozczarowanie. Akcja nudna i dłużąca się, bohaterowie sztuczni. Cała recenzja tutaj.















Po "Czarnych skrzydłach" miałam ochotę na coś cienkiego, co nie wymaga zbyt wiele czasu na przeczytanie. Wybór padł na "Kochani dlaczego się poddaliście". Ta powieść również okazała się niewypałem. Serio, to chyba pierwsza negatywna opinia o tej książce. Ups. Cała recenzja tutaj.
















Przejdźmy do Book Haulu.


Od góry:
1. Analfabetka, która potrafiła liczyć- teraz czytam
2. Elisabeth- tak, biografia Sisi w wersji niemieckiej (są tam również inne zdjęcia niż w polskim wydaniu!)
3. Złota skóra
4. Wiedeńska gra
5. Szmaragdowa tablica ♥ 
6. Wyścig z czasem
7.Kolaborantka-  końcu mam! :D
8. Parabellum. Prędkość ucieczki
9. Parabellum. Horyzont zdarzeń
10. Czarne skrzydła
Obok:
11. Krwawy szlak
12. Prawie jak gwiazda rocka
13. Ja, diablica 

A jak u Was wyglądał kwiecień, jeśli chodzi o czytanie? Którą z książek polecacie mi przeczytać jako pierwszą? :)



3 komentarze:

  1. W planach mam "Czarne skrzydła", "Prawie, jak gwiazda rocka", "Parabellum", "Obsydian" oraz "Kochani dlaczego się poddaliście", więc bardzo Ci zazdroszczę, że miałaś okazję je przeczytać :) Gratuluję wyniku ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety ani jednej książki nie przeczytałam z twojej listy, ale to sie musi koniecznie zmienić.
    pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń