piątek, 5 czerwca 2015

Ostatnie życzenie- Andrzej Sapkowski

Tytuł: Ostatnie życzenie
Autor: Andrzej Sapkowski
Ilość stron: 288

"Ludzie lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni"

Świat opanowały upiory, strzygi, bazyliszki, diaboły, żywiołaki, wiły i utopce. Do ich zwalczenia nie wystarczą zwykłe czary. Do takich zadań potrzebny jest profesjonalista. A przybysz z dalekiej Rivii takim profesjonalistą jest. To wiedźmin Geralt, mistrz miecza i magii, mutant zaprogramowany, by strzec na świecie równowagi.

Nie jestem fanką fantastyki. Ale z drugiej strony któż z nas nie słyszał o dzielnym Wiedźminie, Geralcie z Rivii? Można powiedzieć, że powieści Sapkowskiego są naszą dumą narodową. Uznałam, że to wstyd nie zapoznać się chociażby z opowiadaniami, wprowadzającymi czytelnika w ten mroczny świat pełen strzyg, wampirów, wilkołaków, zaklęć, eliksirów i magii. Postanowiłam więc, że przeczytam "Ostatnie życzenie". Tutaj muszę podziękować mojemu przyjacielowi, Michałowi, za to, że pożyczył mi swój egzemplarz owego zbioru opowiadań. Dziękuję :) A wracając do "Wiedźmina", miałam pewne obawy, że mi się nie spodoba, że nie mój klimat i tak dalej. Ale wszystkie te obawy były niepotrzebne. Pan Sapkowski stworzył niezwykłe opowiadania z równie niezwykłymi postaciami i równie niezwykłą akcją. Ale tym, co najbardziej przypadło mi do gustu jest klimat, klimat i jeszcze raz klimat. Jest on mroczny i tajemniczy, a zarazem swojski. Myślę, że to dlatego tak wielu Polaków uwielbia "Wiedźmina". Opisy nie są zbyt długie, ale malownicze. Postaci są wyraziste i świetnie skonstruowane. A do tego dochodzą jeszcze nawiązania do podań, legend  i baśni. Po prostu nie można się oderwać od śledzenia przygód Geralta i ciągle ma się ochotę na więcej! Myślę, że "Ostatnie życzenie" jest świetnym wprowadzeniem do sagi o Wiedźminie. Kto jeszcze nie czytał, ten musi to szybko nadrobić! Szczerze polecam! 
Moja ocena: 8/10
A Wy co sądzicie o "Wiedźminie"?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz