sobota, 13 czerwca 2015

Wypowiedz jej imię- James Dawson


Tytuł: Wypowiedz jej imię

Autor: James Dawson
Ilość stron: 256

"Pięć dni"

Trójka nastolatków postanawia wywołać ducha Krwawej Mary. To miała być zabawa, jednak później wszystko okazało się koszmarem. Bobby, Naya i Caine muszą zmierzyć się z potężną siłą, czającą się po drugiej stronie lustra. Odkrywają przy tym tajemnice, które skrywała szkoła dziewcząt.

James Dawson stworzył świetny horror dla młodzieży. Nie spodziewałam się aż tak dobrej powieści. Autor świetnie wykorzystał znaną już historię legendarnej Krwawej Mary. Akcja toczy się szybko, nie ma nawet ani jednego momentu przy czytaniu którego czytelnik mógłby się nudzić. Główni bohaterowie są sympatyczni, nie da się ich nie lubić. Poza tym możemy śledzić jak nastolatkowie rozwiązują zagadkę Krwawej Mary. Kim jest? Co się z nią stało? Czego od nich chce? Tutaj muszę zaznaczyć, że wszyscy, którzy spodziewają się mrożącego krew w żyłach horroru, mogą się nieco rozczarować, bowiem podczas czytania można odczuć jedynie lekki (przynajmniej dla mnie) dreszczyk.  Myślę, że największym atutem powieści jest tajemnica owiana wokół Mary i tego, co ją w życiu spotkało. Swoją drogą, smutna historia. Książka pana Dawsona posiada swojego rodzaju magnetyzm, przez co trudno się od niej oderwać. Dla mnie "Wypowiedz jej imię" było miłym zaskoczeniem. Moim zdaniem warto zapoznać się z "Wypowiedz jej imię". Ale co najważniejsze: zakończenie szokuje. I to bardzo. Poza tym wszystko wskazuje na to, że powstaną kolejne części i bardzo się z tego powodu cieszę. Być może ta powieść zapoczątkuje nową modę wśród powieści młodzieżowych?
Moja ocena: 7/10
Czy "Wypowiedz jej imię" Was intryguje? Czy sięgniecie po tę pozycję? A może już ją czytaliście? :)

6 komentarzy:

  1. Świetna książka, a jednocześnie mnie przeraża nie lubię takich historii ale myślę że jakby tylko trafiła w moje ręce bym przeczytała.
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja krótko po lekturze omijałam lustra, ale już mi na szczęście przeszło xD

      Usuń
  2. O kurcze, ale mnie zaintrygowałaś :) Uwielbiam horrory, a taki... z wielką chęcią przeczytam!

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się zachęcić Cię do przeczytania tej książki :)

      Usuń
  3. Na tą książkę miałam ochotę od dnia premiery, ale Twoja recenzja wzmogła mój apetyt. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest naprawdę warta przeczytania :)

      Usuń