środa, 22 lipca 2015

Liebster Blog Award #4, #5 i #6



Zostałam znów nominowana do Liebster Blog Award, tym razem przez Jane S z bloga Czytelnicze Turbulencje, Katarzynę z bloga Subiektywne recenzje oraz Agatę z Reading my life, za co bardzo im dziękuję. Jejku, to już ogółem 6 nominacji. Chyba mnie polubiliście :D

Dla niezorientowanych:
"Nominacja do Liebster Blog Award- jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

Przejdźmy do pytań od Jane S:

1. Piszesz recenzje od razu po przeczytaniu książki, czy odczekujesz chwilę, aby wszystko poukładało Ci się w głowie?
Recenzje piszę od razu po przeczytaniu, bo potem najzwyczajniej w świecie zapominam, co mi się w danej książce podobało, a co nie.

2. Ile trwał Twój najdłuższy kac książkowy?
Moje kace książkowe nie trwają długo. Zazwyczaj jakieś dwa lub trzy dni. Ale należę do tych osób, które potrafią w stanie "kaca" sięgnąć po inną książkę i są w stanie się na niej skupić.

3. Czytasz odkąd pamiętasz, czy jedna konkretna książka spowodowała, że teraz nie wyobrażasz sobie życia bez czytania?
Czytam odkąd pamiętam. I chociaż, jak już pisałam w poprzednim LBA, moi rodzice nie czytają, to jednak w domu zawsze były baśnie, bajki i legendy. Chyba już wtedy poddałam się magii książek. Gdy trochę podrosłam, starsze siostry zabierały mnie do biblioteki i razem szukałyśmy ciekawych pozycji dla mnie. A potem zaczęłam książki kupować i oto jestem tu, na Bookstocku :)

4. Co jest dla Ciebie najważniejsze? Wymień pięć wartości.
Zdrowie. Przede wszystkim zdrowie. Oprócz tego rodzina i przyjaciele, poczucie bezpieczeństwa i uczciwość.

5. Jakie wydawnictwo najbardziej cenisz?
Lubię książki wielu wydawnictw, ale najbardziej Znak, Jaguar, Wydawnictwo Otwarte, Filia.

6. Układasz książki kolorystycznie, gatunkowo itp., czy upychasz je, aby tylko się zmieściły?
Upycham je, ale w sposób, żeby półki ładnie wyglądały, a nie panował na nich bałagan.

7. Lubisz jakiegoś bohatera urodzonego pod ciemną gwiazdą?
Ja uwielbiam czarne charaktery w książkach. Dlaczego? Po prostu są zazwyczaj lepiej skonstruowane i ciekawsze, niż te bezbarwne postaci bez ikry, które stoją po stronie dobra.

8. Ile najdłużej czytałaś książkę, bo zupełnie nie mogłaś się w nią "wgryźć"? Jaka to była książka?
Jeśli nie mogę się "wgryźć" w książkę, to po prostu odkładam ją na bok i po jakimś czasie robię do niej drugie podejście albo po prostu rezygnuję z jej przeczytania.

9. W góry czy na Mazury?
Nad morze!

10. Pożyczasz innym książki, czy trzymasz się powiedzenia "dobry zwyczaj, nie pożyczaj"?
Zazwyczaj nie pożyczam, bo kiedyś dostałam bardzo cenną lekcję życiową dot. właśnie pożyczania książek (czytaj: pożyczyłam komuś swój egzemplarz, który wrócił do mnie w okropnym stanie). Od tamtej pory pożyczam (i tak bardzo rzadko) książki tylko zaufanym osobom, czyli najbliższym przyjaciołom, co do których mam pewność, że nie zrobią mojej książce nic złego. 

11. Jesteś typem pedanta czy bałaganiarza? Jak się z tym czujesz?
Jestem bałaganiarą, ale na półkach z książkami mam porządek. Lubię, kiedy są poukładane, zresztą to ładniej wygląda. Lecz jeśli chodzi o resztę, to powiedzmy, że u mnie w pokoju panuje "artystyczny nieład".

A teraz pytania od Katarzyny:

1.Od kiedy czytasz książki i jakie lubisz najbardziej?
Czytam odkąd pamiętam, a sięgam praktycznie po wszystko, co mnie zainteresuje. Nie ograniczam się do jedynie kilku gatunków literackich.

2.Jaka jest Twoja ulubiona postać literacka?
Tylko jedna? Nie jestem w stanie wybrać tylko jednej postaci. Uwielbiam ekipę z "Ja, diablica", Rose i Dymitra z "Akademii wampirów", Bohuna z "Ogniem i mieczem", głównych bohaterów z "Kolaborantki" oraz "Szmaragdowej tablicy". To jedynie garstka moich ulubieńców
.
3. Dlaczego zaczęłaś/ąłeś prowadzić bloga?
Po prostu chciałam wyrażać swoje opinie o książkach i dzielić się nimi z innymi czytelnikami.

4.Co byś zrobiła/zrobił gdybyś miała/miał możliwość cofnięcia czasu?
Odwiedziłabym XIX- wieczną Austrię, Rosję i Anglię!

5.Byłaś/łeś kiedykolwiek na spotkaniu ze swoim ulubionym autorem? Jeśli tak, to z kim?
Niestety, nie miałam okazji wziąć udziału w takim spotkaniu.

6.Co zwykle robisz w wolnym czasie?
Czytam :)
Ale też oglądam seriale i filmy, słucham muzyki albo po prostu śpię.

7.Po jaki rodzaj/temat książek sięgasz najchętniej?
Jak już pisałam nie ograniczam się do kilku gatunków książek i sięgam po wszystko, ale najczęściej czytam młodzieżówki (które coraz bardziej mnie denerwują swoją przewidywalnością, niż zachwycają) i powieści historyczne.

8.Co sądzisz na temat e-book'ów?
Należę do czytelników, którzy czytają i książki papierowe, i elektroniczne. I chociaż fajnie jest trzymać książkę w ręku, to i tak liczy się jej treść, a nie forma, w jakiej była czytana. 

9.Jaki jest Twój największy życiowy sukces? 
Moje życie się dopiero zaczyna, więc nie ma w nim jakichś wielkich osiągnięć ;)

10.Bez czego nie wyjdziesz z domu?
Telefonu!

11. Wolisz czytać w samotności czy z przyjaciółmi?
W samotności.

Pytania od Agaty:

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Chciałam dzielić się z innymi czytelnikami moimi opiniami na temat czytanych przeze mnie książek.

2. Jaka książka kojarzy Ci się z dzieciństwem?
"Dzieci z Bullerbyn". To była lektura i pamiętam, że bardzo mi się podobała. Chyba niebawem sobie ją nawet odświeżę :)

3. Jaką książkę chętnie przeczytałabyś ponownie?
W nieskończoność mogę czytać "Ogniem i mieczem" i serię "Akademia wampirów".

4. Masz możliwość otrzymania książki z dedykacją dla Ciebie. Jaka byłaby to książka?
"Szmaragdowa tablica"

5. Jaka była pierwsza książka przeczytana przez Ciebie?
Ojej, to za trudne pytanie, bo najzwyczajniej w świecie nie pamiętam. Mogę za to podać pierwszą przeczytaną przeze mnie książkę w tym roku, a było to "Olśnienie" Aimee Agresti.

6. Masz możliwość napisania książki z wybranym autorem. Kogo byś wybrała?
Tyle możliwości! Tyle nazwisk! Nie mogę się zdecydować. Richelle Mead, to na pewno. Carla Montero też. Do tego zestawu jeszcze dorzuciłabym może Kierę Cass.

7. Jaki jest Twój ulubiony książkowy cytat?
"Żyłem jak chciałem i umrę jak mi się podoba". To z "Quo vadis".

8. Biblioteka czy księgarnia?
Księgarnia. 

9. Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja?
Niczym nowym nie będzie, jeśli powiem, że jest to "Ogniem i mieczem". (Przepraszam, że ten tytuł ciągle się przewija, ale wiecie, Bohun i te sprawy ♥). Ale podoba mi się też ekranizacja musicalu "Upiór w operze" Andrew Lloyda Webbera, który powstał na podstawie powieści pod tym samym tytułem. Jak już jesteśmy przy musicalach, to przypomniał mi się spektakl "Notre Dame de Paris" na podstawie powieści Wiktora Hugo. Również uwielbiam i przy okazji polecam :)

10. Wolałabyś pracować w bibliotece czy w księgarni? Dlaczego?
W księgarni, bo zapewne miałabym zniżki na książki. #pomysłowość

11. Jaki 3 książki zabrałabyś na bezludną wyspę?
Tylko trzy? Na pewno "Ogniem i mieczem". Zaskoczeni? Oprócz tego "Igrzyska śmierci" i poradnik "Jak przetrwać na bezludnej wyspie". 

Ja tym razem nie nominuję nikogo. Jeśli ktoś jest chętny to zapraszam do odpowiadania na pytania dziewcząt. Chętnie przeczytałabym Wasze odpowiedzi :)

6 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się adres Twojego bloga :D Gratuluję kolejnej LBA. Też nie pożyczam już książek, dwie do mnie nie wrócili niestety...


    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieci z Bullerbyn to była jedna z lepszych książek mojego dzieciństwa...
    Gratuluję Ci tylu nominacji, chyba faktycznie Cię lubimy :D

    Pozdrawiam
    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że tak prędko udało Ci się odpowiedzieć na pytania ;) Wyszło świetnie ;)
    "Ogniem mieczem" mogłabyś czytać w nieskończoność? Mówisz poważnie? O.o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej poważnie :)
      No, może z omijaniem fragmentów batalistycznych :D

      Usuń
  4. Ciekawe odpowiedzi. :D
    Pozdrawiam.

    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że tak szybko odpowiedziałaś na pytania ode mnie! Bardzo dobrze sobie poradziłaś :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń