piątek, 10 lipca 2015

Liebster Blog Award x3



Zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Clevleen z Blog Książkoholiczki, Aleksandrę z Zaczytane Koty oraz Natalię z With Coffee and Books, za co bardzo dziękuję. :)

Dla niezorientowanych:
"Nominacja do Liebster Blog Award- jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

Zapraszam do przeczytania moich odpowiedzi na pytania.

Pytania Clevleen:

1.Co było Twoją inspiracją do stworzenia bloga?
Nie będę oryginalna, jeśli napiszę, że chciałam po prostu dzielić się moją miłością do książek, ale tak właśnie było. 

2. Jeśli miałbyś/abyś być owocem, to jakim? I dlaczego?
Owocem? Chyba wybrałabym żywot czereśni. Dlaczego? Bo je uwielbiam.

3. Jakie dwa przedmioty wziąłbyś/wzięłabyś na bezludną wyspę?
Czytnik ebooków, na którym bym czytała, aż by się rozładował i telefon, żeby zadzwonić po kogoś, aby mnie z tej bezludnej wyspy zabrał do domu.

4. Wolałbyś/abyś spędzić dwie godziny w szafie z 27 tysiącami pająków, czy tysiącem węży?
Ciekawe pytanie. Ale czy 27 tysięcy węży zmieściłoby się w szafie? To musiałaby być duża szafa. Ale chyba jednak wybrałabym pająki.

5.Co byś chciał/a robić na emeryturze?
Zwiedzić wszystkie miejsca, które tak bardzo chciałabym zobaczyć, czytać książki i bawić wnuki :)

6.Gdybyś miał/a złotą rybkę, jakie życzenia byś wypowiedział/a?
"Poproszę nieskończoną ilość życzeń"

7.Najśmieszniejsza wpadka jaką zaliczyłeś/aś to...?
Ojejku. Dużo było zabawnych zdarzeń w moim życiu, ale wpadek za to niewiele. Jednak przypomniała mi się sytuacja, kiedy do nauczycielki powiedziałam, zamiast "proszę pani", "mamo".

8.Możesz zmienić zakończenie jednej książki albo filmu. Jaka książka/film by to był i jak by się skończył/a?
Nic bym nie zmieniała. Niech wszystko będzie tak, jak jest.

9.Możesz poznać odpowiedź na jedno pytanie. Jakie pytanie by to było?
"Co tak naprawdę zdarzyło się w Mayerling w nocy z 29 na 30 stycznia 1889 roku?"

10.Która książka/ film Cię najbardziej zawiódł/a i dlaczego?
Gdybym miała wymieniać wszystkie książki, po przeczytaniu których byłam rozczarowana, to musiałabym siedzieć całą noc pisząc ich listę, więc napiszę o powieści która zawiodła mnie ostatnio, a były to "Wszechświaty". Miały być cudowne i wspaniałe, a ja nie jestem w stanie przez nie przebrnąć i utknęłam gdzieś w połowie. 

11.Gdybyś wygrał/a milion w totka co byś z nim zrobił/a?
Kupiłabym sobie wszystkie książki, które chciałabym mieć.


Pytania Aleksandry:


1. Czy układasz swoje książki w jakimś systemie czy jest Ci obojętne jak będą ułożone?
Układam książki w systemie "Upchnąć je tak, żeby zmieściło się ich jak najwięcej" :D Ale marzy mi się taka tęczowa biblioteczka, gdzie książki byłyby poukładane kolorami, ale mam do tego za mało cierpliwości.

2. Wolisz czytać przysłowiowe cegły czy książki z mniejszą ilością stron? 
Czasem taka "cegła" może nieść mniej istotnych treści niż książka, która ma tych stron mało, więc nie robi to dla mnie różnicy, czy książka jest gruba czy też cienka. 

3. Potrafisz czytać w głośnym otoczeniu czy potrzebujesz ciszy i spokoju?
To jest trudna sprawa, bo mogę czytać przy muzyce, rozmowach innych osób, włączonym telewizorze, czy też w zatłoczonym autobusie, a jednak nie mogę czytać, kiedy ktoś w kuchni zmywa. Nie cierpię odgłosu talerzy, które się o siebie obijają. jeszcze gorsze są sztućce. Nie, przy tym nie mogę się skupić na książce i muszę zamknąć drzwi lub wsadzić w uszy słuchawki. Wiem, że dziwne, no ale co zrobisz? :D

4. Wakacje spędzasz na wylegiwaniu się czy aktywnie spędzasz wolny czas? 
Wylegiwaniu się.

5. Gdybyś dostała w tej chwili bilet do jakiegokolwiek zakątka na świecie, jakie miejsce byś wybrała? 
Jest wiele miejsc, które bardzo chciałabym odwiedzić. Jednak wybrałabym któreś z tych państw:
Austria, Niemcy, Włochy, Węgry, Francja :)

6. Używasz zakładek do książek?
Tak! Mam ich bardzo dużo i zawsze dobieram zakładkę do książki, żeby jakoś do siebie "pasowały".

7. Jesteś bez pieniędzy i z pomocą przychodzi Ci tajemnicza kobieta. Stawia warunek, że podaruje ci pieniądze jeśli spalisz swoją całą biblioteczkę, bez możliwości ponownego kupienia straconych książek. Co robisz?
Zgadzam się na spalenie mojej biblioteczki, bo interpretuję pytanie tak, że to JA nie mogę kupić straconych książek. Po prostu dałabym komuś pieniądze, żeby je za mnie kupił i mi je dał. (+50 do sprytu)

8. Wolisz czytać za dnia czy w nocy? 
Za dnia, bo w nocy przysypiam nad książką.

9. Jak widzisz siebie za 10 lat? 
Za 10 lat skończę studia prawnicze i będę biegać za jakimś panem w garniturze i będę mówić: "Panie mecenasie, niech pan przyjmie moją aplikację". Tak, tak będzie. O ile nie zmienię zdania i jednak nie pójdę na prawo.

10. Zgubiłaś się w lesie podczas pełni księżyca, bez dostępu do jakichkolwiek udogodnień. Jak sobie radzisz w tej sytuacji?
a) korzystam ze światła księżyca i jakoś próbuję dotrzeć do jakiejkolwiek ścieżki i nią iść w nadziei, że w tym lesie nie czają się głodne zwierzęta, albo co gorzej jacyś mordercy i że do pobliskiej wioski jest niedaleko
b) zasypiam na jakimś kamieniu pokrytym mchem, albo jeszcze lepiej: na konarze drzewa (jakbym umiała się wspinać, to czemu nie), żeby mnie nie dopadły jakieś wilki  i czekam do rana, by dojść do ścieżki i ruszyć na poszukiwania jakichkolwiek budynków.
Biorąc pod uwagę moje znikome umiejętności orientacji w terenie, chyba wybrałabym drugą opcję.

11. Czy gdybyś miała dzieci, czy chciałabyś nadać im imiona takie jak bohaterów z Twoich ulubionych powieści?
Zastanawiałam się kiedyś nad tym. I doszłam do wniosku, że nie, bowiem wszystkie moje ulubione postaci mają dziwne imiona. Nie chcę krzywdzić swoich dzieci. Ale psa to już bym mogła nazwać Makbet lub Frollo, więc pozostaje mi pies. Albo kot.


Pytania Natalii:

1. Największa suma na raz, jaką wydałaś na książki to...
Dokładnie 129 zł, gdzie zainwestowałam w cały pakiet powieści o Percym Jacksonie.


2. Trzy książki, których za nic nie pozbędziesz się ze swojej biblioteczki.
Tylko trzy? Przepraszam wszystkie inne książki, ale wybieram "Cesarzową Elżbietę", "Szmaragdową tablicę" i "Kolaborantkę".

3. Co czytają twoi rodzice?
Moi rodzice nie czytają. Serio, nie wiem skąd w takim razie moja miłość do słowa pisanego.

4. Piosenka, która kojarzy ci się z jakąś konkretną książką?
Pod każdą (albo prawie każdą) recenzją wklejam piosenkę z youtube i są to właśnie utwory, które w jakiś sposób kojarzą mi się z daną książką, więc nie będę tu wszystkich wymieniać :)

5. Czy masz jakiś system układania swoich książek?
Tak, jak odpowiedziałam na pytanie Aleksandry, tak odpowiem też tutaj: Układam książki w systemie "Upchnąć je tak, żeby zmieściło się ich jak najwięcej".

6. Czy brakuje ci jakiś książek na półce do dokończenia serii?
Tak i to bardzo wielu. 

7. Na premierę jakiej książki czekasz najbardziej?
II tom "Królów przeklętych" Maurice Druona.

8. Jeździsz na rolkach/rowerze?
Nie.

9. Czy masz plakaty na ścianach w swoim pokoju? Jeśli tak to jakie?
Nie posiadam takowych. 

10. Jakie są twoje plany na wakacje?
Wypocząć, nabrać sił na nowy rok szkolny, naczytać się do syta (ale to chyba niemożliwe) i może gdzieś wyjechać.

11. Ile książek chciałabyś mieć i czym kierujesz się przy ich zakupie?
Chciałabym mieć nieskończenie wiele książek. Oczywiście takich, które by mnie interesowały. Przy zakupie książki kieruję się oczywiście opisem, ale też okładką. Tak, tak. Wiem, że nie "ocenia się książki po okładce", ale to właśnie okładka sprawia, że spoglądamy na daną powieść i myślimy sobie "Może przeczytam jej opis". Pomocne są również opinie innych czytelników, np. na Lubimy Czytać, czy też blogach innych moli książkowych.


Moje pytania:
  1. Kim i gdzie chcesz być za 10 lat?
  2. Jeśli mogłabyś/mógłbyś przybierać postać jednego ze zwierząt, to jakie zwierzę by to było?
  3. Czym oprócz książek się interesujesz? A może nawet coś kolekcjonujesz?
  4. Jakiej muzyki słuchasz? Jaki jest twój ulubiony artysta/zespół?
  5. Jeśli miałabyś/miałbyś określić swój charakter w trzech słowach, to jakie słowa by to były?
  6. Czego się najbardziej boisz?
  7. Co Cię najbardziej uszczęśliwia?
  8. Jakie imiona chciałabyś/chciałbyś nadać swoim dzieciom?
  9. Jaki był przełomowy moment w Twoim życiu?
  10. Jaka jest Twoja ulubiona książka?
  11. Z jaką postacią literacką chciałabyś/chciałbyś się umówić?
    Nominuję:
    Asię z bloga Asik i jej recenzje
    Kaję z bloga Książkowe zamieszanie
    Tosię z bloga LittleBooksMonster
    Izę z bloga Iza Reads
    Lucy z bloga Żeglując między snami
    Włóczykijkę z bloga Marcepanowe Recenzje
    Detektywa Książkowego z bloga Detektyw Ksiazkowy
    Cassiel z bloga Niebiańskie Pióro
    My Life z bloga Poczytajmy coś
    Julię z bloga Juliet in Wonderland
    Natalię z bloga With coffee and books



    11 komentarzy:

    1. Kiedyś układałam swoje książki kolorystycznie, ale teraz mam ich za dużo, a miejsca za mało, więc układam je tak, żeby się po prostu zmieściły. Podobnie jak u ciebie, moi rodzice też w ogóle nie czytają książek, mój brat też nie, jedynie ja.
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    2. A jak Twoja nauczycielka zareagowała, gdy powiedziałaś do niej "mamo"? ;)
      Ja pamiętam jak kiedyś do nauczyciela fizyki, który wezwał mnie do odpowiedzi powiedziałam "no czekaj, daj mi chwilę". Eee, na Ty raczej z nim nie byłam ;)

      OdpowiedzUsuń
    3. Nie mogłam powstrzymać śmiechu kiedy zobaczyłam tą odpowiedź na temat nauczycielki i "mamo" :)
      Pozdrawiam,
      http://isareadsbooks.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    4. Dziękuję za nominację ! :)
      Na pytania już odpowiedziałam więc zapraszam do czytania :)

      http://poczytajmycos.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2-oraz-3.html

      OdpowiedzUsuń
    5. Odpowiedziałam na pytania. Zapraszam :)

      http://izareads.blogspot.com/2015/07/lba-7.html

      OdpowiedzUsuń
    6. Dziękuję za zaproszenie do zabawy! :) Postaram się odpowiedzieć na pytania na dniach:) Też wybrałabym pająki :3

      OdpowiedzUsuń
    7. Dziękuję kochana, prędzej czy później na 100% odpowiem! I piona siostro! Przez te wakacje nie było chyba jeszcze dnia w którym nie jadłabym czereśni!
      Buziaki!
      www.filigranoowa.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    8. Dziękuje za nominację ;) W najbliższym czasie na pewno odpowiem na Twoje pytania :)

      OdpowiedzUsuń