niedziela, 26 lipca 2015

Przysłowiowy TAG


Zostałam nominowana do Przysłowiowego TAGu przez Klaudię z bloga Books By Shadow, za co bardzo dziękuję. Jest mi niezmiernie miło, że tak często mnie nominujecie do przeróżnych TAGów i LBA. Fajnie jest mieć świadomość, że ktoś interesuje się tym, co robię na Bookstocku. Jeszcze raz dziękuję :)

Ale bez zbędnego przedłużania przejdźmy do pytań!

1. Apetyt rośnie w miarę jedzenia - czyli książka jednotomowa, której kontynuację chętnie bym przeczytała. 
Zrecenzowane przeze mnie niedawno "Przypadki Callie i Kaydena". Mam nadzieję, że powstaną kolejne tomy, bo zakończenie było otwarte, więc kto wie?

2. Co za dużo, to niezdrowo - czyli kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części.
"Wróć, jeśli pamiętasz". Według mnie ta książka nie powinna ujrzeć światła dziennego. Przez nią zepsułam sobie opinię o Adamie. Na "Zostań, jeśli kochasz" autorka powinna poprzestać.

3. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki - czyli książka, którą mogę czytać wielokrotnie. 
"Ja, diablica". Książki pani Miszczuk nigdy mi się nie znudzą!

4. Stary, ale jary - czyli ulubiona książka z dzieciństwa.
"Dzieci z Bullerbyn"!

5. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - czyli książka, która mnie miło zaskoczyła.
Nie spodziewałam się, że "Historia prawdziwa kapitana Haka" okaże się tak dobrą książką.

6. Nie chwal dnia przed zachodem słońca - czyli książka, która rozczarowała mnie swoim zakończeniem.
Trzeci tom "Ostatniej spowiedzi". No serio? Tylko tyle autorka była w stanie wymyślić? To ja zachwycałam się dwoma pierwszymi tomami, a ostatni i jego końcówka okazały się rozczarowaniem. Smutne.

7. Wyśpisz się po śmierci - czyli książka, w którą tak się wciągnęłam, że mogłabym zarwać przy niej nockę. 
Nie podam tutaj żadnego tytułu z tej prostej przyczyny, że nie czytam w nocy i nawet gdyby książka była nie wiem jak bardzo wciągająca, to i tak poczekałabym z kontynuowaniem lektury do następnego dnia.


8. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem - czyli książka z najlepszymi dialogami.
"Lato koloru wiśni". Dawno się tak nie śmiałam przy czytaniu!

9. Raz na wozie, raz pod wozem - czyli książka, która miała dużo zwrotów akcji.
"Obca" Diany Gabbaldon. Z zaciekawieniem śledziłam losy bohaterów i wielu wydarzeń się po prostu nie spodziewałam. 

10. Pierwsze koty za płoty - czyli książka, przez której początek nie mogłam przebrnąć.
Wiele było takich książek, ale jak na złość, nie mogę przypomnieć sobie żadnego konkretnego tytułu.

11. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - czyli książka, którą zna prawie każdy.
Na pewno "Gra o tron". I uwaga, tutaj specjalnie napisałam tytuł pierwszej części, a nie nazwę całego cyklu, czyli "Pieśń Lodu i Ognia". Dlaczego? Dlatego, że wszyscy kojarzą "Grę o tron" za sprawą serialu.

12. Co ma wisieć, nie utonie - czyli książka, której zakończenie przewidziałam, będąc w trakcie czytania. 
"Krzyk Icemarku". I chociaż książka była dosyć przewidywalna, to i tak miło ją wspominam :)

13. Od przybytku głowa nie boli - czyli ulubiona powieść licząca ponad 400 stron.
"Złodziejka książek". 496 wspaniałych stron. Uwielbiam Zusaka!

14. Wszystko co dobre szybko się kończy - czyli ulubiona książka licząca mniej niż 200 stron.
To już trudniejsze zadanie, bo nie czytam wielu cienkich książek. Ale jedyną krótką powieścią, która trafiła do moich ulubionych jest "I nie było już nikogo". To jest geniusz sam w sobie.

15. Być kulą u nogi - czyli książka, w której występuje trójkąt miłosny.
Mogłabym tutaj podać jakąkolwiek powieść młodzieżową i by pasowało. Może "Wizje" Danieli Sacerdoti?

16. Jedna jaskółka wiosny nie czyni - czyli autor, którego przeczytałam więcej niż jedną książkę/serię i każda z nich mi się podobała.
Raczej nie ma takiego autora, którego wszystkie książki by mi się podobały. Wiadomo, jedne są lepsze, inne gorsze.


17. Darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda - czyli bohater, który czuje się niekomfortowo w sytuacji, w jakiej się znalazł.
"Lato koloru wiśni". Tam główna bohaterka, Emely, raczej jest zakłopotana tym, że musi prawie codziennie widywać swoją pierwszą miłość, z którą jej się jednak nie udało.


18. Co cię nie zabije, to cię wzmocni - czyli bohater, który pod wpływem różnych czynników dorośleje.
Księżniczka Elisa z powieści "Dziewczyna ognia i cierni". Pewne wydarzenia sprawiają, że z niepewnej siebie dziewczyny, staje się odważną młodą kobietą.


Do TAGu nominuję Shadow&Layken z bloga W otchłani książek i Clevleen z Bloga Książkoholiczki. Czekam na Wasze odpowiedzi, dziewczyny :D

11 komentarzy:

  1. Bardzo dziękujemy za nominację i postaramy się na nią wkrótce odpowiedzieć! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci za nominację. Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej ale niestety nie wiem kiedy to wyjdzie bo jestem zawalona nomiacjami Zaciekawilas mnie Latem koloru wiśni. Wcześniej nie zaintrygowala ta książka aż tak bardzo ale teraz chcę ją przeczytać

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Dzieci z Bullerbyn' to również moja ulubiona książka z dzieciństwa :) Pamiętam jak w szkole podstawowej czytałam nią każdego roku, po kilka razy :) Znałam nią na pamięć! Najgorsza była sytuacja kiedy w 5 klasie pani dała mi zakaz na wypożyczenie tej książki :(

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo, ale świetny tag, chyba jeszcze nie miałam z nim do czynienia :D


    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie Ci to wyszło ;) Ja także zostałam do niego nominowana, ale ona ma aż 18 przysłów, a ja lubię się rozpisywać, także tego ;) Nie mam pojęcia kiedy znajdę na to czas.
    "Złodziejka książek"- koniecznie muszę przeczytać! To już stało się swego rodzaju blogerską tradycją ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany, ale świetny tag! :) Chociaż przy tym "starym, ale jarym" pewnie wybrałabym coś innego, bo nie jestem wielką fanką Dzieci z Bullerbyn :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, że odpowiedziałaś na nominację :) Też uwielbiam "I nie było już nikogo"! Chyba najlepsza książka Agathy Christie, ale inne jej kryminały także są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie miałam jeszcze okazji przeczytać pozostałych kryminałów pani Christie, ale muszę to nadrobić! :)

      Usuń
  8. Ciekway tag. Mimo, że nie jestem nominowana chyba go wykonam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń