sobota, 12 września 2015

Liebster Blog Award #9 #10 i #11


Nie było mnie na blogu praktycznie cały sierpień. Teraz nadszedł czas żeby nadrobić zaległości, w tym nominacje do LBA. Zapraszam!

Pytania od Maniaczka książek z bloga Country with books

1. Ulubiony bohater książkowy?
Mam ich wiele. Ale moja czołówka to: Upiór z "Upiora w operze", Bohun z "Ogniem i mieczem", Daniel Daniels z "Kochając pana Danielsa", Emely i Elyas z "Lata koloru wiśni", Georg von Bergheim ze "Szmaragdowej tablicy", Wiktoria i Beleth z książki "Ja, diablica" i wiele wiele innych...

2. Znienawidzony scenariusz książkowy np. najlepsi przyjaciele się w sobie zakochują?
Może nie najgorszy, ale już zdecydowanie oklepany: dziewczyna musi się przeprowadzić, trafia do nowej szkoły, gdzie poznaje przystojnego chłopaka, który jak się okazuje skrywa mroczną tajemnicę.

3. Książka, której nie polecisz nawet największemu wrogowi?
"Dziewczyna komendanta".

4. Piosenka, która idealnie jest odzwierciedleniem Twojego dzisiejszego nastroju?
To chyba przez tę brzydką pogodę jestem w takim nostalgicznym nastroju, przez który słucham "Empty chairs at empty tables" z musicalu "Les Miserables". To przepełniony bólem utwór, ale jakże piękny. A jeszcze jak śpiewa go Ramin Karimlo, to już w ogóle ochy i achy!

"Oh, my friends, my friends, forgive me,
that I live and you are gone.
There's a grief that can't be spoken.
There's a pain goes on and on.
Phantom faces at the window.
Phantom shadows on the floor.
Empty chairs at empty tables,
where my friends will meet no more..."





5. Jaki film mogłabyś oglądać w kółko i kółko?
"Ogniem i mieczem" oraz nagrania moich ukochanych musicali tj. 'Tańca wampirów", "Upiora w operze", "Elisabeth", "Rudolf. Afera Mayerling", "Notre Dame de Paris".

6. Do której klasy idziesz po wakacjach?
Do drugiej liceum.

7. Masz już kupioną wyprawkę?
Tak.

8. Ulubiony przedmiot w podstawówce?
Plastyka.

9. Czy miałeś lub masz znienawidzoną nauczycielkę? Czego uczy?
Nie miałam do czynienia z nauczycielem, którego bym aż nienawidziła. Owszem, zdarzali się tacy, których lubiłam mniej od pozostałych, ale mimo wszystko, zawsze jakoś się dogadywałam z niosącymi kaganek oświaty. Chyba miałam fajną szkołę :D

10. Frytki karbowane czy normalne?
Obojętnie

11. Ketchup czy majonez?
Zależy do czego.

Pytania od Lucy Lomar z bloga Żeglując między snami:

1. Jesteś typem samotnika czy raczej osoby towarzyskiej?
Muszę przyznać, że jestem i samotnikiem, i osobą towarzyską. Czasem potrzebuję kontaktu z innymi ludźmi, ale czasem mam też potrzebę pobyć sama. 

2. Boisz się czegoś?
Wysokości, ciemności, śmierci.

3. Jakiego pisarza najbardziej chciałbyś/chciałabyś spotkać?
Wiktora Hugo, Gastona Leroux, Katarzynę Berenikę Miszczuk.

4. Znalazłeś/łaś kiedyś coś ciekawego w książkach? (chodzi mi na przykład o bilety autobusowe, zwolnienia z W-Fu...)
Nie, nigdy niczego nie znalazłam.

5. Czy potrafisz mi podać książkę ocenianą przez Ciebie na najniższą ocenę 1/10?
"Pamiętnik z powstania warszawskiego". Przeokropna książka. Jedyna, której dałam ocenę 1/10. Koszmar!

6. Z jakim żywiołem się utożsamiasz?
Od dawna utożsamiam się z ogniem. Potrafię być wybuchowa i łatwo się denerwuję. Jednak z drugiej strony potrafię też obdarzyć ciepłem tego, kto tego potrzebuje. 

7. Znalazłeś/łaś na ulicy (tam, gdzie auta jeżdżą) porzuconą książkę.
Okazuje się, że jest to tegoroczny hit. Co robisz?
Czekam, aż ruch będzie mniejszy i ją biorę.

8. Masz ulubione miejsce do czytania?
Łóżko w zimie, a w lecie leżak!

9. Dostajesz 200 złotych. Przetracasz wszystko na książki?
Może nie wszystko, ale większość tak.

10. Romanse vs obyczajówki?
To i to :)

11. Kim chcesz zostać w przyszłym życiu?
Aktorką musicalową. W tym życiu to nie wyjdzie, bo nie zostałam obdarzona talentem wokalnym. Niestety. Ale w przyszłym, czemu nie? Zawsze można pomarzyć!

Pytania od Ania K z bloga Czytanie naszym życiem:

1. Jaki jest Twój ulubiony przedmiot szkolny?
Język niemiecki! I angielski! I historia! 

2. Ile razy przeczytałaś swoją ulubioną książkę (jeżeli taką masz)?
Jedną z moich wielu ulubionych książek, którą przeczytałam więcej niż raz, jest "Upiór w operze". Ciągle chcę wrócić do moich pozostałych ulubionych powieści, ale jest też tyle nieodkrytych jeszcze przeze mnie książek, że się nie wyrabiam.

3. Czy uczciwie czytasz lektury szkolne?
Do czasów gimnazjum włącznie, czytałam wszystko od A do Z. Teraz w liceum się to zmieniło. Ale o tym ani słowa! :D

4. Czy zdarzyło Ci się kiedyś zostać wyśmianym z powodu swojego zamiłowania do literatury?
Nie, nigdy.

5. Bliska Ci osoba jest przeciwniczką książek. W jaki sposób zachęcisz ją do czytania?
Podsunę jej książkę, która mogłaby się jej spodobać. Ale też nic na siłę.

6. Jakie jest najdziwniejsze miejsce, w którym czytałaś książkę?
Nie zdarzyło mi się jeszcze czytać książki w dziwnym miejscu.

7. W jakim wieku nauczyłaś się czytać? ;)
Płynnie czytałam już w zerówce, czyli kiedy miałam jakieś 6 lat. 

8. Twoje zamiłowanie do czytania trwa od dzieciństwa czy przyszło z czasem?
To trwa od dzieciństwa.

9. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki czy je kupować?
Wolę mieć je na własnej półce.

10. Czy Twoja sympatia jest książkoholikiem? ;) (jeżeli masz sympatię)
Nie mam sympatii :)

11.Czego najbardziej nie lubisz w ludziach?
Niezdecydowania. 

9 komentarzy:

  1. Dziękuję za odpowiedzi ;)

    Za tę odpowiedź o "Pamiętniku z powstania warszawskiego" moja polonistka chyba by cię znienawidziła :D To jedna z jej ulubionych książek :D

    Pozdrawiam,
    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, też tak mam - w gimnazjum sumiennie czytałam każdą lekturę (tylko "Krzyżakom" nie podołałam, ale najśmieszniejsze było to, że w mojej klasie nikt tego nie dokonał), a w liceum przeczytałam tylko dwie nowele i sto stron "Mistrza i Małgorzaty" (no i rozdział "Lalki" i stronę "Dżumy", ale to się chyba nie liczy :)) Może w trzeciej klasie się coś zmieni, ale wątpię, żebym czytała wszystko, co narzuci nam polonistka - teraz się trochę buntuję i czytam tylko te lektury, na które sama mam ochotę :)

    Weronika z lubieduzoczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam czytać w podobym wieku. Tylko potem miałam mały przestój ;D
    Też nie lubię w ludziach niezdecydowania. Jest okropne.

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Supcio odpowiedzi. Gratuluję nominacji.
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję nominacji. Ja również chciałabym Cię nominować do tego tagu. Więcej informacji: http://alekczyta.blogspot.com/2015/09/liebster-blog-award-2.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałaś znienawidzonego nauczyciela? Ja takiego spotykam prawie co rok! a jestem już na studiach. Także bardzo Ci zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Pamiętniki z powstania warszawskiego" ? aż takie złe... ja uwielbiam! Ale tak wiem jestem dziwna i lubię prawię wszytko co związane z II wojną światową :)
    Pozdrawiam Justyna z książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń