piątek, 4 września 2015

Plan- Patrycja Gryciuk

Tytuł: Plan
Autor: Patrycja Gryciuk
Ilość stron: 576

"- Dlaczego się nie poddasz i nie posłuchasz swojego serca?
- Jak zwykle niczego nie rozumiesz! Ja właśnie słucham swojego serca i dlatego tak mi źle! Dlatego tak mi ciężko! Nie mogę odejść od kogoś, kogo kocham."

Anna przybyła do Oksfordu, by zacząć studia na wydziale architektury. Tam poznaje przystojnego Lorcana, z którym szybko nawiązuje kontakt. Kiedy wszystko zaczyna dziać się po myśli bohaterów, pojawia się on. Siergiej ze swoim aksamitnym głosem i milionami na koncie. Wtedy Anna trafia w sam środek politycznej intrygi i sercowych rozterek.

Słyszałam dużo dobrego o "Planie" Patrycji Gryciuk i jak to już mam w zwyczaju, musiałam sprawdzić i sama przekonać się o tym, czy książka jest rzeczywiście warta tylu pozytywnych opinii. Powieść rozpoczyna się normalnie. Jest Anna, która przybyła na Oksford by studiować architekturę. Potem poznaje Lorcana, bożyszcza wszystkich dziewcząt na wydziale. I, jak wiadomo, zaczyna się coś między nimi dziać. Ale wtedy pojawia się Siergiej Taredov z milionami na koncie i wszystkie sprawy się komplikują. Można by pomyśleć, że jest to jedynie romans. Nic bardziej mylnego! Niektóre wydarzenia w "Planie" ocierały się nawet o sensację. Myślę, że każdy znajdzie w tej książce coś dla siebie. Akcja pędzi, a od lektury nie można się wręcz oderwać, tak bardzo czytelnik chce poznać tytułowy plan. Kto, jak i dlaczego? Elementy tej układanki są porozrzucane po kartach całej powieści. Trzeba być chyba Sherlockiem Holmesem, aby wszystkie ze sobą połączyć i dojść do rozwiązania, zanim wszystko zostanie wyjaśnione. Jeśli chodzi o bohaterów, to muszę przyznać, że polubiłam tylko jednego z nich, a mianowicie Siergieja Taredova. Przystojny i inteligentny dżentelmen z klasą. Moim zdaniem Anna na niego nie zasługiwała. Był dla niej zbyt dobry i wyrozumiały. Zaś ona nie wiedziała co ze sobą zrobić. Ciągle była rozdarta między Siergiejem a Lorcanem. Nie mogła się zdecydować. Raz była poważna, a za chwilę zaczynała zachowywać się jak dziecko. Do tego myślała i mówiła coś, a robiła zupełnie co innego. Trochę męczyło mnie czytanie jej przemyśleń. Ogólnie postać Anny należy do tej samej kategorii, co Bella ze "Zmierzchu". Nie, to nie jest dziewczyna dla Siergieja. O nim z kolei, mogłabym mówić godzinami. Mimo wszystko "Plan" mnie wciągnął i w pewnym momencie nie mogłam przestać myśleć o tym, jak dalej potoczy się fabuła. Gdyby postać głównej bohaterki była lepiej dopracowana, dostalibyśmy genialną powieść, jednak na razie książka Patrycji Gryciuk musi zadowolić się sklasyfikowaniem jej do bardzo dobrych, ale nie wspaniałych. Mimo, że Siergiej jest wspaniały (co jest zresztą oczywiste). Jednak powieść porusza wiele problemów, takich jak psychiczne dojrzewanie, kryzysy małżeńskie, czy rozdarcie między dwoma osobami. Polecam!
Moja ocena: 7/10


8 komentarzy:

  1. Książkę może przeczytam.
    Pozdrawiam.
    miedzy--stronami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis nieszczególnie mnie zachęcił, ale lubię książki, gdzie dzieje się coś tajemniczego, czego do końca nie możemy przewidzieć :p Bohaterki jak ta którą opisałaś bardzo mnie irytują, lecz mimo to Plan wydaje się być ciekawy :>

    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet mnie zachęciłaś do przeczytania :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealnie dla mnie :) Za niedługo będę miała okazję ją przeczytać!

    Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki Patrycji Gryciuk są ostatnio tak słynne ze nie wiem za którą się zabrać. Ta intrygująca tajemnica przekonuje mnie do końca.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie Gryciuk sobie odpuszczę, bo jej "450 stron" przeraźliwie mnie rozczarowało :)

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "plan" mi się podobał bardzo dobry debiut:)
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, tak, tak! Bardzo chcę przeczytać ''plan'' :-)

    OdpowiedzUsuń