sobota, 10 października 2015

Liebster Blog Award #12


Hej! Już po raz dwunasty zostałam nominowana do LBA. Tym razem przez Alek z bloga Alek Czyta. Bardzo dziękuję!

1. Ile książek liczy twoja biblioteczka?
Według mojej półki na Lubimy Czytać posiadam 137 książek. A właściwie powieści, bo do tego wszystkiego dochodzą jeszcze książki, które dostawałam na koniec roku i nagrody z konkursów przedmiotowych. Czyli mam około 200 książek w mojej biblioteczce.

2. Ulubiony gatunek literacki?
Nie mam ulubionego gatunku literackiego. Czytam wszystkiego po trochu. Wystarczy, że opis mnie zachęci. Jednak najczęściej sięgam po Young Adult, romanse paranormalne, powieści historyczne i klasykę. Ostatnio staram się przekonać do fantastyki i kryminałów. Zobaczymy, co z tego wyniknie. :)

3. Najlepsza książka jaką przeczytałeś/-łaś w tym miesiącu?
"Cud chłopak" R.J. Palacio. Jest to przecudowna powieść. Dałam jej 9/10. Recenzja pojawi się już niedługo.

4. Co sądzisz o korzystaniu z biblioteki i czy sam/-a korzystasz?
Korzystam z biblioteki, ale bardzo rzadko. Jednak wolę mieć tę świadomość, że książka, którą trzymam w rękach jest tylko moja.

5. Czy czytasz literaturę polską?
Staram się sięgać po powieści polskich autorów, ale jednak, często mam tak, że gdy widzę polskie nazwisko, od razu odkładam ją na empikową półkę. Po prostu nie jestem fanką polskich pisarzy.

6. Jakie 2 książki mógłbyś/mogłabyś mi polecić i dlaczego?
Tylko dwie? To zdecydowanie za mało! Jednak jeśli muszę już wybierać, to poleciłabym Ci "Szmaragdową tablicę" Carli Montero oraz "Lato koloru wiśni" Cariny Bartsch. Pierwsza z nich ma bardzo złożoną fabułę, ale jest tak ciekawa, że nie można się od niej oderwać. Czytelnik chce wiedzieć, jak potoczą się dalej sprawy. Zaś "Lato koloru wiśni" jest powieścią lekką, której czytanie, można potraktować jako relaks po ciężkim dniu w szkole/pracy.

7. Twój ulubiony cytat książkowy?
"Żyłem jak chciałem i umrę jak mi się podoba"- Quo vadis

8. Czytasz jakieś gazety/magazyny? Jeśli tak, to jakie
Nie, nie czytam.

9. Co zainspirowało Cię do założenia i prowadzenia bloga?
Chciałam dzielić się z innymi czytelnikami moimi opiniami o danych książkach. Tak po prostu :)

10. Ile książek przeczytałaś już w tym roku?
Według Lubimy Czytać w roku 2015 przeczytałam 70 książek. Wynik nawet okej.

11. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
Najbardziej w sobie cenię to, że jestem oczytana. To bardzo ułatwia mi życie (szczególnie na j. polskim, gdzie trzeba wręcz żonglować różnymi pojęciami i motywami literackimi).

7 komentarzy:

  1. Wow, dużo masz tych książek na półce :D
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaką liczną masz biblioteczkę. Zazdroszczę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam ok. 200 książek. Piątka! Poza tym też niezbyt często czytam polskich autorów, no chyba, że dostanę jakiś egzemplarz recenzencki. Ja na przykład nie chodzę do biblioteki, bo w najbliższej nie ma żadnych ciekawych książek :') No nie licząc Igrzysk Śmierci, ale jako fanka mam swoje egzemplarze. Oczytanie bardzo przydaje się na j. polskim :D Ostatnio mieliśmy fragment Buszującego w zbożu (aaaa uwielbiam <3) i kiedy pani spytała się czy ktoś czytał moja ręka wystrzeliła w górę :3 Dzięki temu miałam spokój przez następne dwie lekcje, bo nauczycielka uznała, że - cytuję - za dużo wiem xD Najlepsza rzecz jaką od niej kiedykolwiek usłyszałam w ciągu 3 lat gimnazjum <3

    Zapraszam na konkurs, zadanie banalnie łatwe, a nagroda świetna ("W sieci umysłów" James'a Dashner'a)

    http://moje-buki.blogspot.com/2015/10/konkurs-z-w-sieci-umysow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha usłyszeć"Za dużo wiesz" od nauczyciela- bezcenne :D
      Chętnie zajrzę na bloga :)

      Usuń
  4. O, czekam na recenzję Cud chłopaka, bo bardzo mnie zaintrygowała okładka tej książki. Widzę też, że czytasz Cień wiatru, który mam na swojej półce - chętnie dowiem się co o nim myślisz ;). Kurczę, musze policzyć książki w swojej biblioteczce, aż mnie zaciekawiło ile ich mam xD.

    Zaraz wracam...


    454. Łał, sama jestem zadziwiona... a jaka dumna! Dzięki za zmobilizowanie mnie do policzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również jakoś tak nie czuję zainteresowania polską literaturą, chociaż mam wrażenie, że moglibyśmy pisać równie dobre dystopie czy YA jak za oceanem - po prostu trudno znaleźć odpowiednie wydawnictwo, no i nawet jeśli takie książki wychodzą to reklama jest fatalna i zazwyczaj się o nich nie słyszy.
    Genialny cytat! <3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, "Cud chłopak" to cudowna książka. "Lato koloru wiśni" czytałam, bardzo mi się podobało i nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kontynuację. Nie miałam jeszcze okazji poznać "Szmaragdowej tablicy", ale czytałam za to "Złotą skórę" tej autorki i bardzo Ci ją polecam :D

    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://someculturewithme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń