czwartek, 31 grudnia 2015

Podsumowanie grudnia

Witam Was bardzo serdecznie w ten mroźny dzień. Przepraszam, że nie pisałam żadnych recenzji, ale wiecie, święta to tamto i już człowiek czasu nie ma. Jednak przychodzę dzisiaj do Was z czytelniczym podsumowaniem grudnia. Koniecznie napiszcie jakie książki udało Wam się przeczytać w tym miesiącu! Ja tymczasem pochwalę się, że przeczytałam 5 powieści, 1 komedię i... 1 album.. No ok, wiem, że ten album jest naciągany, bo nie ma w nim żadnego tekstu, oprócz podpisów do fotografii, ale jednak :D

Książki które przeczytałam to:
  1. Śluby panieńskie- Aleksander Fredro (jestem bardzo mile zaskoczona tą pozycją. Jak widać, nie każda lektura szkolna jest okropna :D )
  2. Duma i uprzedzenie- Jane Austen (chciałam się zakochać w panu Darcy'm, chciałam, ale nie wyszło. Nie rozumiem, skąd zachwyt nad jego postacią. Ogólnie powieść jest dobra, aczkolwiek miejscami baaardzo nużąca i naciągana)
  3. Morze potworów- Rick Riordan (w końcu sięgnęłam po drugi tom przygód Percy'ego! Brawa dla mnie! Jeszcze tylko 3 części... Co do samego "Morza potworów", uważam, że jest to bardzo miła i przyjemna lektura, jednak dla nieco młodszych czytelników)
  4. Wszystkie jasne miejsca- Jennifer Niven (dziękuję Ci, Karolina, za tę książkę! Przeczytałam w jeden dzień. Bardzo wciągająca, ciekawa, miejscami zabawna, ale też traktująca o trudnym temacie, jakim są choroby psychiczne i samobójstwa)
  5. Korona śniegu i krwi- Elżbieta Cherezińska (a tak się bałam tej książki! Jak się okazało jest to bardzo wciągająca powieść historyczna z wątkami fantastycznymi. Taka polska "Gra o tron", tyle że przymiotnik "polska" wcale nie jest określeniem negatywnym. Polecam!)
  6. Elisabeth: Kaiserin von Österreich, Königin von Ungarn. Album- Helfried Seemann. (Właśnie o ten album mi chodziło. Tłumaczenie jego tytułu to "Elżbieta. Cesarzowa Austrii, królowa Węgier. Album". Bardzo go lubię. Tyle zdjęć Sisi!)
  7. Onyks- Jennifer L. Armentrout (w końcu dorwałam w Empiku drugą część serii "Lux". Stwierdzam jednak, że pierwsza część bardziej mi się podobała. Ale Daemon wszystko wynagradza!)
A teraz przejdźmy do książek, które "przywędrowały" do moich zbiorów.



Przybyło do mnie 5 nowych książek. Są to:

  1. Onyks- Jennifer L. Armentrout
  2. Wszystkie jasne miejsca- Jennifer Niven
  3. Zaginione wojowniczki- Anne Fortier (przepraszam, ale podczas robienia zdjęcia nie ogarnęłam, że ta książka przywędrowała do mnie już w listopadzie, a nie dopiero w grudniu. Stąd stwierdzenie, że przybyło do mnie 5 książek, a nie 6, jak sugerowałoby zdjęcie)
  4. Jeździec miedziany- Paulina Simons (wydanie z listopada powędrowało do jednej z moich znajomych)
  5. Tatiana i Aleksander- Paulina Simons
  6. Ogród letni- Paulina Simons
Ale! Oprócz tego przywędrowały do mnie 22 książki o cesarzowej Sisi (czy też Elżbiecie, jak kto woli). Są to albumy, biografie, pamiętniki, a nawet wiersze autorstwa samej Sisi. Nie ma co, mogę pisać pracę dyplomową na temat tej kobiety! Dziękuję, Kasiu! 
Na razie nie mogę dodać zdjęcia, zrobię to przy podsumowaniu całego roku 2015.

I tak oto prezentuje się mój grudniowy stosik. A Wy o ile książek się wzbogaciliście? 

Czas na ogłoszenia parafialne:
  1. Za kilka dni na Bookstocku pojawi się podsumowanie roku 2015, także bądźcie czujni!
  2. Jeśli znacie jakieś fajne, ciekawe wyzwania czytelnicze, koniecznie dajcie mi znać! Coraz częściej myślę o zaangażowaniu się w jakieś.
  3. 11 stycznia mój blog będzie obchodził swoje pierwsze urodziny, więc możecie oczekiwać jakiegoś konkursu :)
  4. Zachęcam do obserwowania mnie na instagramie. Stamtąd będziecie się dowiadywać na bieżąco, co aktualnie czytam.
A teraz chcę Wam życzyć Szczęśliwego Nowego Roku 2016! Życzę Wam więcej książek, miejsca na półkach i czasu na czytanie, a przede wszystkim zdrowia, spokoju i uśmiechu na twarzy! 
Do zobaczenia za rok! :)

7 komentarzy:

  1. Zazdroszczę przeogromnie tego pakietu książek Pauliny Simons!
    Gratuluje udanego grudnia i życzę Ci zaczytanego nadchodzącego roku, pełnego niesamowitych lektur oraz samych sukcesów w prowadzeniu bloga oraz życiu osobistym!
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja w tym miesiącu czytałam drugi tom przygód Percy'ego Jackson'a :) Gratuluję wyniku w tym miesiącu i życzę jeszcze lepszych w nadchodzących :)

    Pozdrawiam serdecznie, Julia ;)
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój grudniowy stosik jest ogromny, ale to dobrze ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kiedyś próbowałam zmierzyć się z "Dumą i uprzedzeniem", ulubioną książką mojej mamusi, ale chyba byłam za mała. Muszę spróbować jeszcze raz :)
    Czekam na podsumowanie!
    PS: też przeczytałam 7 książek w tym miesiącu!

    Buziaki - zapraszam na nową recenzję!
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Serię Lux mam w planach.
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, świetne wyniki! Dobrego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wyniki! Szczęśliwego nowego roku :**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń