piątek, 1 stycznia 2016

Podsumowanie roku 2015 i plany na rok 2016

Witam Was bardzo serdecznie w Nowym Roku! Obiecywałam, że zrobię czytelnicze podsumowanie roku 2015, więc oto jestem! Bez zbędnego przedłużania, zaczynajmy! 

A więc na początku warto byłoby wspomnieć o dniu 11 stycznia 2015 r. Wtedy to powstał Bookstock i pojawił się na nim pierwszy post. Przez cały rok przewinęła się tu masa ludzi, którzy w swoich komentarzach pocieszali mnie, wyrażali swoje opinie, podsuwali pomysły, a przede wszystkim rozbawiali mnie do łez. Dziękuję Wam! Nawet nie wiecie, jak mi miło, kiedy czytam Wasze komentarze. Oprócz tego chciałam przeprosić, że tak rzadko odwiedzam Wasze blogi, ale wiadomo- brak czasu. Mam nadzieję, że w 2016 r. będę mieć go więcej i że będę mogła go też wykorzystać na przeglądanie Waszych blogów. 

Według moich statystyk na Lubimy Czytać, w 2015 r. przeczytałam... 90 książek. Jestem z tego wyniku zadowolona. Jedne były lepsze, drugie gorsze, dlatego postanowiłam przedstawić Wam listę najlepszych przeczytanych przeze mnie w 2015 r. książek i tych, które będę miło wspominać. Takie The Best of Best. Chcę jednak zaznaczyć, że nie jest to ranking, więc numerek przy tytule o niczym nie świadczy. Po prostu nie potrafiłam się zdecydować, która książka jest lepsza, a która gorsza. Lista jest ułożona chronologicznie. Zapraszam!

  1. Czerwona królowa- Victoria Aveyard (czekam na kolejny tom z niecierpliwością)
  2. Kolaborantka- Margaret Leroy (jak ja przy tej książce płakałam!)
  3. Cesarzowa Elżbieta- Brigitte Hamann (bardzo dobra biografia, a oprócz tego właśnie w tym okresie zaczęła się moja fascynacja Sisi, dlatego mam do tej książki wielki sentyment)
  4. Obsydian- Jennifer L. Armentrout (może nie jest to literatura wysokich lotów, ale mimo wszystko na odpoczynek po ciężkim dniu w szkole jest idealna. No i Daemon!)
  5. Szmaragdowa tablica- Carla Montero (sztuka, II wojna światowa, romans, intrygi- to wszystko jest zawarte w tej powieści. Uwielbiam!)
  6. Prawie jak gwiazda rocka- Matthew Quick (świetna książka dla młodzieży. Dlaczego jeszcze nie sięgnęłam po inne powieści tego autora?)
  7. Fałszywy książę- Jennifer A. Nielsen (myślałam, że to książka nie dla mnie, a jednak po zakończonej lekturze, byłam zachwycona)
  8. Miasto kości- Cassandra Clare (to było moje drugie podejście do tej serii i dopiero za drugim razem zaczęłam rozumieć ludzi, którzy tę serię uwielbiają. Muszę mieć kolejne części!)
  9. Królowie przeklęci. Tom I- Maurice Druon (Prawdziwa "Gra o tron". Świetny kawał powieści historycznej. Drugi tom czeka już na półce)
  10. Kochając pana Danielsa- Brittainy C. Cherry (urocza, lekka powieść dla takich romantyczek jak ja. No i pan Daniels!)
  11. Obca- Diana Gabaldon (tu zaczęła się moja fascynacja Szkocją. A do tego Jamie!)
  12. Historia prawdziwa kapitana Haka- Pierdomenico Baccalario (omijałam tę pozycję szerokim łukiem, ale w końcu postanowiłam po nią sięgnąć i się nie zawiodłam. Polecam!)
  13. Lato koloru wiśni- Carina Bartsch (wiadomo, tutaj nie trzeba wiele wyjaśniać)
  14. Czas Żniw- Samantha Shannon (najbardziej pomysłowa książka, jaką kiedykolwiek czytałam)
  15. Cud chłopak- R.J. Palacio (ta powieść powinna nosić tytuł "Cud książka". Bo to jest naprawdę cudo)
  16. Sisi. Cesarzowa mimo woli- Allison Pataki (własna interpretacja życia cesarzowej Elżbiety, która przypadła mi do gustu)
  17. Cień wiatru- Carlos Ruiz Zafón (tematem tej powieści jest magia książek, więc czego innego mógłby chcieć mól książkowy?)
  18. Korona śniegu i krwi- Elżbieta Cherezińska (ciągle nie mogę uwierzyć, że to powieść napisana przez Polkę. Możnaby na jej podstawie nakręcić świetny serial na miarę "Gry o tron" a nawet lepszy)
Oto moja lista najlepszych z najlepszych. Czytaliście coś z tej listy? A może czymś Was zainteresowałam? 

Jak widzieliście po tytule wpisu, miałam uwzględnić tutaj też plany na 2016 r. W takim razie przejdźmy do tego tematu!

Kochani, w kolejce do przeczytania mam 209 książek, ogólnie chcę przeczytać 241 pozycji, a 18 muszę sobie zakupić. I jak tu żyć, kiedy wydawnictwa ciągle zasypują nas nowymi książkami? Nie wyplączę się z tego! Ale mimo wszystko, postanowiłam zrobić listę książek, które chcę bardzo, ale to bardzo przeczytać. Oto one (lista alfabetyczna):
  1. After. Płomień pod moją skórą- Anna Todd (wszyscy mówią o tej powieści. Jedni ją kochają, inni nienawidzą. Jestem ciekawa, jak to będzie u mnie)
  2. Alchemia miłości- Eve Edwards (ta książka czeka na swoją kolej już bardzo długo, wypadałoby się za nią wziąć)
  3. Alles Licht das wir nicht sehen- Anthony Doerr (czyli "Światło, którego nie widać" w wersji niemieckiej)
  4. Białe jak śnieg i Czarne jak heban- Salla Simukka (miło wspominam "Czerwone jak krew", dlatego chcę jak najszybciej sięgnąć po kolejne tomy trylogii)
  5. Black Ice- Becca Fitzpatrick (uparłam się, że tę książkę przeczytam w zimie. Teraz jest zima, więc już niedługo się za nią pewnie zabiorę)
  6. Buszujący w zbożu- Jerome David Salinger (mam wrażenie, że wszyscy oprócz mnie czytali tę powieść. Tak być nie może!)
  7. Cyrk nocy- Erin Morgenstern (ta książka czeka już chyba 3 lata na mojej półce na przeczytanie. Mam z tego powodu ogromne wyrzuty sumienia)
  8. Dracula- Bram Stoker (miałam przeczytać "Draculę" w takim czasie, aby w Halloween pojwiła się jego recenzja. Cóż, nie wyszło. W tym roku się postaram!)
  9. Dziecko śniegu- Eowyn Ivey (kolejna zimowa książka. Patrz: Black Ice)
  10. Dziewięć żyć Chloe King. Wybrana- Liz Braswell (jest to trzeci tom trylogii. Muszę go przeczytać i mieć z tę serię zakończoną)
  11. Finale- Becca Fitzpatrick (ostatni tom serii "Szeptem". Patrz wyżej)
  12. Gwiezdny wojownik- Katarzyna Berenika Miszczuk (uwielbiam panią Miszczuk, a tej książki nie przeczytałam do tej pory. Jak mi wstyd!)
  13. Jeździec miedziany- Paulina Simons (oraz kolejne tomy trylogii. Już czekają grzecznie na półce)
  14. Klątwa tytana i kolejne tomy serii o Percy'm Jacksonie- Rick Riordan (patrz punkt 10)
  15. Kobieta, która spadła z nieba (tak szukałam tej książki, tak o nią walczyłam, a teraz leży na półce. Wstyd)
  16. Królowie przeklęci. Tom II- Maurice Druon (pierwszy tom bardzo mi się podobał, a drugi ciągle leży nietknięty na półce. Znowu wstyd! A do tego kupię sobie trzeci tom "Królów przeklętych" jak tylko się ukaże i też go przeczytam w tym roku. A co!)
  17. Mara Dyer. Przemiana i Mara Dyer. Zemsta- Michelle Hodkin (patrz punkt 10)
  18. Miasto popiołów i kolejne tomy serii Dary Anioła a do tego Mechaniczne maszyny (oczywiście, najpierw muszę je sobie zakupić)
  19. Mroczny kochanek- J.R. Ward (ta powieść też już bardzo długo czeka na swoją kolej)
  20. Musimy coś zmienić- Sandy Hall (mam tę książkę w j. angielskim i chcę się z nią zmierzyć. Sprawdzić, czy dam radę. Trzymajcie kciuki!)
  21. Następczyni- Kiera Cass (patrz punkt 10)
  22. Niewidzialna korona- Elżbieta Cherezińska (też patrz punkt 10)
  23. Niezbędnik obserwatorów gwiazd- Matthew Quick (oraz inne powieści tego autora)
  24. Opal- Jennifer L. Armentrout (oraz inne tomy serii "Lux". Patrz punkt 10)
  25. Phantom- Susan Kay (nie wiem, co zrobię jak nie przeczytam!)
  26. Powiedz wilkom, że jestem w domu- Carol Rifka Brunt (sytuacja podobna do tej z punktu 15)
  27. Pretty Little Liars. Zabójcze- Sara Shepard (i jak najwięcej kolejnych tomów serii)
  28. Próby ognia- James Dashner (oraz "Lek na śmierć". Patrz punkt...no jaki? Oczywiście, że 10!)
  29. Przeminęło z wiatrem- Margaret Mitchell (klasyka. Klasykę trzeba znać!)
  30. Rozważna i romantyczna- Jane Austen (a także inne powieści autorki. Patrz wyżej)
  31. Szczygieł- Donna Tart (bardzo chcę przeczytać tę książkę!)
  32. Trzej muszkieterowie- Aleksander Dumas (jak ja do tej pory mogłam nie zapoznać się z tą powieścią? Wstyd!)
  33. Utrata- Rachel van Dyken (sytuacja tak jak w punkcie 6)
  34. Uwięziona w bursztynie- Diana Gabbaldon (jestem ciekawa co z Claire i Jamiem)
  35. Wichrowe wzgórza- Emily Bronte (podobno ponura powieść. Czyli coś dla mnie!)
  36. Wiedeńska gra- Carla Montero (jedyna książka tej autorki, której nie przeczytałam, muszę to nadrobić!)
  37. W mocy ducha- Richelle Mead (oraz "Ostatnie poświęcenie". Punkt 10...)
  38. Zakon mimów- Samantha Shannon (jestem bardzo ciekawa dalszych losów bohaterów)
  39. Zawsze przy mnie stój- Carolyn Jess-Cooke (tak dawno dodałam tę książkę na półkę "Chcę przeczytać", że nawet nie pamiętam już o czym jest...)
  40. Zbrodnia i kara- Fiodor Dostojewski (lektura szkolna, która może być jedną z tych lepszych. Let's see...)
Razem jest to jakieś 65 książek. Myślicie, że dam radę? Ja mam nadzieję, że chociaż w połowie uda mi się wypełnić to postanowienie. Do tego chciałabym jeszcze dodać chociaż kilka książek o cesarzowej Sisi. Tak, obiecywałam Wam ten stos książek o niej. Więc oto on:

Po zrobieniu tego zdjęcia doszło jeszcze kilka książek o Sisi. Mam co czytać.


A jakie Wy macie plany na 2016 rok? Może bierzecie udział w jakichś wyzwaniach? Koniecznie dajcie znać! Ja tymczasem Was żegnam! 

5 komentarzy:

  1. Ale wynik! Gratuluję i życzę na następny rok trochę większego!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Serię After też mam w planach!
    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku postanowilam nie planowac ksiazek i dzialac czysto spontanicznie! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, "Pretty little liars" i "After"! Uwielbiam PLL i życzę Ci, abyś przeczytała wszystkie tomy! Za to w czeluściach krainy "After" zatoniemy obie, bo ja również mam w planach ją przeczytać, zwłaszcza, że dostałam ją od koleżanki na klasowej Wigilii.

    Buziaki - szczęśliwego i zaczytanego nowego roku!
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń