wtorek, 8 marca 2016

Ulubione bohaterki książkowe


Z okazji Dnia Kobiet postanowiłam napisać o swoich ulubionych bohaterkach książkowych, które cenię i podziwiam. Nie jest to ranking, bo nie umiałabym zdecydować, którą z nich lubię bardziej, a którą mniej. Zaczynajmy!


1. Paige z "Czasu żniw". Nie akceptuję wszystkich wyborów tej dziewczyny, ale jednak ją podziwiam. Zawsze potrafi myśleć logicznie i odnaleźć się w trudnych sytuacjach, a prócz tego jest w stanie przeciwstawić się... (żeby komuś nie zaspoilerować) tym, którzy nie postępują zgodnie z jakimikolwiek zasadami. Odważna, zadziorna dziewczyna. Lubię ją!


2. Isabel z "Wiedeńskiej gry". Niby słodka i niewinna, a tak naprawdę prawdziwa femme fatale. "Kobieta- modliszka", jak powiedziałaby moja polonistka. Lubię takie silne kobiety, dlatego Isabel musiała znaleźć się na mojej liście.


3. Emely z "Lata koloru wiśni". Uwielbiam tę książkę, a do tego przyczyniła się w głównej mierze Emely. Jej cięty język i zabawne spostrzeżenia sprawiły, że poczułam do niej ogromną sympatię. Więcej takich bohaterek!



4. Wiktoria z "Ja, diablica". Uwielbiam i Wiktorię, i książkę, i wszystko, co z nimi związane! Wiktoria jest trochę podobna do wcześniej wspomnianej Emely. Jej uwagi ciągle mnie śmieszyły. Rzadko śmieję się podczas czytania książek, ale tutaj robiłam to prawie cały czas. Pomijając momenty, w których kibicowałam Belethowi. Muszę sobie odświeżyć tę trylogię! (Tak przy okazji: Magda i Gośka, czytajcie, mówię, że się Wam spodoba :D )


5. Claire z "Obcej". Inteligentna, odważna i zaradna kobieta. Chyba nic więcej nie muszę dodawać. :)


6. Rose z "Akademii wampirów". Roza, moja ulubiona Roza. Odważna, zadziorna i gotowa walczyć o to, co uważa za najważniejsze, czyli miłość i przyjaźń. 


7. Helena z "Ogniem i mieczem". Filmowej Heleny nie lubiłam, za to książkową kocham! Może to dlatego, że sama chciałabym nią być? Podziwiam ją za jej odwagę i niezłomność. W końcu trzeba mieć dużo siły, zarówno psychicznej, jak i fizycznej, żeby przez pół kraju uciekać przed szaleńczo zakochanym Kozakiem, któy byłby w stanie zrobić wszystko, żeby uczynić Cię swoją żoną. 


8. Aria z serii "Pretty Little Liars". Nie wiem dlaczego, ale z całego PLL'owego towarzystwa najbardziej polubiłam Arię. Może to dlatego, że wydała mi się bliska i pod pewnymi względami jesteśmy podobne. 


9. Niki z "Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie". Młoda, trochę zwariowana dziewczyna. Jest tak sympatyczna i ciepła, że nie sposób jej nie lubić! Kto nie czytał tej książki, musi to nadrobić!


10. Hermiona z serii o Harrym Potterze. Zawsze chciałam nią być. Kiedy czytałam HP, marzyłam o byciu Hermioną. Uwielbiam ją. I tak sobie pomyślałam, że odświeżę sobie całą serię. Ale wracając do Hermiony, uwielbiam ją za jej ambicję, upór i gotowość do walki ze złem. 


Na tym kończę moją listę ulubionych bohaterek książkowych. Przypominam, że nie był to ranking! Zdałam sobie sprawę, że niewiele jest postaci kobiecych, które lubię. Większość z nich mnie irytuje. Gdybym miała stworzyć ranking ulubionych bohaterów książkowych, lista ciągnęłaby się w nieskończoność. Ale to zostawiam na dzień chłopaka. A jakie bohaterki są Waszymi ulubionymi?

14 komentarzy:

  1. Książkowa bohaterka, którą ja uwielbiam to bez dwóch zdań Lisbeth Salander. Nie skłamię, jeśli powiem, że takiej cudowności ze świecą szukać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jakiej "pochodzi" książki? Szczerze mówiąc, nie kojarzę, więc pewnie nie czytałam. Ale chętnie się zapoznam, skoro główna bohaterka jest taka fajna :D

      Usuń
    2. Trylogia "Millennium" Stiega Larssona. Również polecam. :)

      Usuń
  2. Hermiona, myślałam że jej nie będzie, a tu na samym końcu :)
    i szczerze mówiąc tylko ją kojarzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak się ułożyło, że jest na końcu :D

      Usuń
  3. Hermiona :3 Bardzo lubię też Liesel Meminger z "Złodziejki książek" i Caelaenę z "Szklanego tronu". Muszę w końcu przeczytać " Czas zniw", który mam na półce juz od dawna, bo wszyscy nie ustają w zachwytach nad ta książką.
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę sobie odświeżyć "Złodziejkę książek" bo czytałam ją jakieś dwa lata temu, ale pamiętam, że bardzo mi się podobała :)

      Usuń
  4. Podobne zestawienie pojawiło się dzisiaj u mnie. :) Wspólna jest tylko Hermiona. Z Twojego grona jeszcze Paige znam, ale czytałam do tej pory tylko "Czas żniw" i nie zaprzyjaźniłam się z nią jeszcze tak mocno, by trafiła na moją listę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rany, kojarzę tylko Hermionę i Rose XD
    Niedobrze, bardzo niedobrze, czas się wziąć za czytanie XD

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka bohaterek znam, ale nie z książek, ciekawe zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hermiona! Jak ja ją kocham! Inteligentna i zabawna. No i kocha książki! Bardzo fajne zestawienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hermionka, moja kochana! Jak da się zrozumieć, Hermiona jest moim takim ideałem ❤️ Emely była świetna i Elyas (przepraszam, jeśli napisałam źle), kto by go nie pokochał.

    Zapraszam na konkurs, który trwa u mnie na blogu!

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Emyely była interesująca, ale nie polubiłam jej aż tak bardzo, żeby umieścić ją w takim rankingu, przeraża mnie to, ze autorka postanowiła obdarzyć ją cechami nastolatki,a przecież to była już dorosła kobieta, mogła być lepsza, ale była jaka była. Oczywiście jestem jedyną osobą, która nie pokochała lata i zimy, ale rozumiem zachwyt nad nimi:)
    Co do Hermiony zgadzam się w 100% to moje pierwsza ulubiona bohaterka :)

    OdpowiedzUsuń