niedziela, 17 kwietnia 2016

Kobieta, która spadła z nieba- Simon Mawer


Ale dawno mnie nie było! To wszystko przez brak czasu i postanowienie o zakończeniu wszystkich serii oraz nierecenzowaniu kolejnych tomów cykli książkowych ze względu na spoilery. W końcu udało mi się jednak przeczytać jakąś jednotomową powieść. Jest to "Kobieta, która spadła z nieba". Zapraszam do przeczytania recenzji.

Tytuł: Kobieta, która spadła z nieba
Autor: Simon Mawer
Ilość stron: 400

"Zauroczenie to przecież miłość, która po prostu trwa krócej"

Mariane właśnie poznała smak pierwszego pocałunku.
Alice nauczyła się skakać ze spadochronem i zabijać Niemców. 
Anne-Marie była piękna i przyciągała spojrzenia mężczyzn. 
Mariane, Alice i Anne-Marie to jedna osoba. Kobieta, która nie cofnie się przed niczym – ani na wojnie, ani w miłości. Bezkompromisowa kobieta szpieg z elitarnej brytyjskiej jednostki SOE staje się bezbronną dziewczyną, kiedy po raz pierwszy przychodzi do niej miłość. "Kobieta, która spadła z nieba" to historia inspirowana losami tajnych brytyjskich agentek.

"Wieloznaczność słów zadziwiała ją. Brak precyzji. Niepewność znaczenia"

"Kobieta, która spadła z nieba" intrygowała mnie swoim nietypowym tytułem oraz opisem. Jeśli ktoś z Was śledzi mojego bloga już od jakiegoś czasu, to wie, że bardzo lubię powieści, których akcja toczy się podczas II wojny światowej. A jeszcze bardziej te, których bohaterkami są silne, niezależne kobiety. I książka Simona Mawera te warunki spełnia. Muszę jednak przyznać, że czuję się trochę rozczarowana. Liczyłam na to, że ta powieść wbije mnie w fotel i sprawi, że nie będę mogła przestać o niej myśleć. Jak się okazuje, miałam zbyt wysokie wymagania. "Kobieta, która spadła z nieba" to książka, w której akcja toczy się zbyt szybko. Nie mamy czasu dokładnie zapoznać się z bohaterami, bo już jesteśmy na ostatnich stronach powieści. Brakowało mi opisów przeżyć głównej bohaterki, tego o czym myślała, co czułą w danej sytuacji. Nie oznacza to jednak, że książka jest zła. W żadnym razie! Jest to przyjemna, lekka lektura (chociaż czasy, w których toczy się jej akcja wcale przyjemne i lekkie nie są), która ukazuje, że kobiety wcale nie są gorsze od mężczyzn, a nawet przeciwnie, niektóre sytuacje są dla nich łatwiejsze niż dla przedstawicieli "brzydszej płci". Mimo że brakowało mi opisów przeżyć bohaterów, to w pewien sposób się do nich przywiązałam. Główna bohaterka to zaradna, młoda kobieta z ciętym językiem i głową na karku, więc nie sposób jej nie polubić. Oprócz niej, moją sympatię zaskarbił sobie również Benoit, lekkoduszny i żartobliwy mężczyzna o gołębim sercu. Moim zdaniem na pochwałę zasługuje też samo przedstawienie sytuacji ludzi w krajach ogarniętych wojną. Wszystko zostało bardzo realistycznie odwzorowane. Jednak mimo tych plusów, mam wrażenie, że niedługo zapomnę o czym w ogóle była ta książka. Może właśnie dlatego, że wydawała się napisana jakby w pośpiechu i dlatego też szybko się ją czytało. Może po prostu zabrakło mi, jako czytelnikowi, czasu na lepsze zapoznanie się z bohaterami. Ogólnie "Kobieta, która spadła z nieba" to dobra powieść. Nie nazwałabym jej arcydziełem, ale uważam, że jako przerywnik pomiędzy cięższymi lekturami sprawdzi się idealnie. 
Moja ocena: 6/10

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale opis brzmi naprawdę intrygująco. Trochę martwi mnie fakt, że książka wydaje się być napisana w pośpiechu, przez co mogły pojawić się też inne niedociągnięcia, ale chętnie dam jej szansę. Rzadko sięgam po podobną literaturę, ale ta powieść może to zmienić :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zachęcam do sięgnięcia :)
      Może to tylko moje odczucie tego "pośpiechu" :)

      Usuń
  2. Ja również bardzo lubię powieści, których akcja dzieje się w czasie II wojny światowej. Opis tej książki bardzo mnie zaciekawił, uważam, że pomysł na fabułę jest naprawdę dobry i wielka szkoda, że akcja toczy się tak szybko. Jednak i tak mam ochotę po nią sięgnąć!

    Pozdrawiam ciepło, bookworm :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że skuszę się na tę powieść mimo wszystko, lubię czasy w których toczy się akcja, więc jest to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka od dawna znajduje się na mojej półce, jednak zawsze odkładam ją na później, bo słyszałam kilka niepochlebnych opinii. Jednak chyba dam jej szansę, bo podobnie jak Ty lubię czytać powieści, których akcja toczy się w czasie II wojny światowej, a głównymi bohaterkami są silne kobiety :)

    OdpowiedzUsuń