czwartek, 2 czerwca 2016

Podsumowanie maja + plany na czerwiec

Witam Was bardzo serdecznie! Dzisiaj przychodzę z podsumowaniem maja i planami czytelniczymi na czerwiec. Jeśli chodzi o książki, w maju działo się u mnie bardzo dużo. Zapraszam!

W maju przeczytałam 15 książek. Jestem z tego wyniku bardzo zadowolona. Były to:

  1. Damy złotego wieku- Kamil Janicki- dzięki tej książce poznałam historię miłosną króla Zygmunta Augusta i Barbary Radziwiłłówny, którzy stanowią teraz moje historyczne OTP. Samą książkę oceniam 8/10
  2. PLL. Pożądane- Sara Shepard- ciągle dążę do zakończenia serii PLL. 8 tomów za mną i 8 przede mną. Na szczęście książki mają ok. 300 stron, a do tego mają dosyć sporą czcionkę, także najgorzej nie jest. "Pożądane" oceniam 7/10
  3. W mocy ducha- Richelle Mead- Prawdopodobnie najlepszy tom całej serii (oprócz pierwszego) i najbardziej trzymający w napięciu. Kiedy czytałam "W mocy ducha" miałam ciągle otwarte usta ze zdziwienia. Już pomijając fakt, że Lissa Dragomir denerwowała mnie w tym tomie jeszcze bardziej, niż w poprzednich. Ogólnie daję mocne 8/10
  4. Chłopak, kory zakradał się do mnie przez okno- recenzja
  5. Przedwiośnie- Stefan Żeromski- kolejna lektura szkolna i kolejna droga przez mękę. Moja ocena to 5/10
  6. Bitwa w Labiryncie- Rick Riordan- chyba najsłabszy tom serii o Percym Jacksonie. Ale jak widać, został mi już do przeczytania tylko "Ostatni Olimpijczyk", więc cieszę się, że kolejna seria już niedługo będzie za mną. "Bitwę..." oceniam na 6/10
  7. Anna we krwi- Kendare Blake- tej książki nie planowałam czytać w maju, ale nie żałuję, że po nią sięgnęłam. Chociaż była miejscami trochę infantylna i naciągana, to i tak spędziłam z nią miło czas, bo (to trzeba tej książce przyznać) jest oryginalna i pod wieloma względami wyjątkowa. Moja ocena to 6/10
  8. Rebeka- Daphne du Maurier- recenzja
  9. Harry Potter i Kamień Filozoficzny- J.K.Rowling- mój powrót do Harry'ego, który zawdzięczam Oli (pozdrawiam, Kazik!). Cóż więcej mogę napisać? 10/10
  10. Korona w mroku- Sarah J. Mass- po dwóch latach przerwy wróciłam do bohaterów z serii "Szklany tron". I chociaż nie czuję się zachwycona tym cyklem, to i tak chętnie czytam poszczególne tomy. Chaol to mój kochanieńki-prawie-książkowy-mąż (na miano męża jeszcze sobie nie zasłużył). Co do "Korony..." to daję 7/10
  11. Mistrz i Małgorzata- Michaił Bułhakow- kolejne spotkanie z tą powieścią. 7/10
  12. Harry Potter i Komnata Tajemnic- patrz punkt 9. Ocena: 10/10
  13. Dziedzictwo ognia- Sarah J. Mass- patrz punkt 10. Ocena: 6/10
  14. Ostatnie poświęcenie- Richelle Mead- zakończyłam "Akademię wampirów"! Konfetti, proszę! Czuję jednak smutek. Nie dlatego, że seria się skończyła, ale dlatego,m że Dymitr się zmienił i to nie jest już ten sam Dymitr, którym zachwycałam się podczas czytania trzech pierwszych części serii. Szkoda...  Moja ocena: 7/10
  15. Harry Potter i Więzień Azkabanu- patrz punkt 9
I tak oto wyglądał mój maj, jeśli chodzi o książki. Ogólnie jakościowo też jest nieźle. Średnia z ocen przeczytanych książek to w przybliżeniu 7,67. Jest więc bardzo dobrze!


A teraz zróbmy coś nowego i przejdźmy do ulubieńców maja.
  1. Ulubiona książka przeczytana w maju: 3 pierwsze części Harry'ego Pottera
  2. Ulubiona okładka książki kupionej w maju: nowe, "dorosłe" okładki HP
  3. Bohater miesiąca: Snape. Snape. Severus Snape...
  4. Piosenka miesiąca: "You'll be back" z musicalu "Hamilton"
  5. Musical miesiąca: "Dracula" z cudownym Thomasem Borchertem w roli głównej
  6. Serial miesiąca: "Lucifer" 
PS Możecie pisać propozycje swoich kategorii do mojego następnego rankingu ulubieńców miesiąca :)

Jeśli chodzi o książkowe zdobycze, to do mojej biblioteczki dołączyło 17 książek. Zaszalałam, nie powiem, ale w sumie, kto mi zabroni? A oto i one:


Od góry:
  1. Trędowata tom 1 i tom 2- Helena Mniszkówna- kupione przy okazji zamawiania HP
  2. Numery. Czas uciekać- Rachel Ward- z wymiany
  3. Anna we krwi- Kendare Blake- jw
  4. Perswazje- Jane Austen- Biedronka rozpieszcza klientów
  5. Panie z Cranford- Elizabeth Gaskell- jw
  6. Dziwne losy Jane Eyre- Charlotte Bronte- jw
  7. Ostatnie poświęcenie- Richelle Mead- Dziękuję mojej siostrze, Kasi
  8. Cały pakiet Harry'ego Pottera- J.K.Rowling- najlepszy zakup w tym miesiącu, a nawet i roku. Kocham, wielbię i dziękuję mamie
  9. Królowie przeklęci. Tom 3- Maurice Druon- to również działała mama :D
  10. Gambit hetmański- Robert Foryś-Tutaj dziękuję mojej drugiej siostrze, Ani
Stosik zacny, nie ma co. Niektóre pozycje są już przeczytane, inne dopiero czekają na swoją kolej, ale damy radę!

Wypadałoby przejść teraz do moich planów czytelniczych:
  1. Harry Potter i Czara Ognia, Zakon Feniksa, Książę Półkrwi i Insygnia Śmierci- muszę skończyć serię o młodym czarodzieju i to już, zaraz
  2. Kamień i sól- Victoria Scott- już zakupiona, czeka grzecznie na biurku
  3. Gambit hetmański- Robert Foryś- w sumie jestem już w połowie tej tysiąc stronicowej powieści. Kiedy ją skończę, będę z siebie bardzo dumna :D
  4. Królowa Tearlingu- Erika Johanssen- ciągle widzę tę książkę, więc czas się z nią zapoznać
  5. Królowie przeklęci. Tom 2- Maurice Druon- miałam przeczytać tę książkę w maju, no ale nie wyszło
  6. Miasto popiołów- Cassandra Clare- jw
  7. Perswazje- Jane Austen- dawno nie czytałam nic tej autorki, a klasykę trzeba znać!
  8. PLL. Uwikłane- Sara Shepard- jedziemy, jedziemy, nie ociągamy się!
  9.  Ścieżki północy- Richard Flanagan- natknęłam się na tę książkę wczoraj, ale już ją zdobyłam i mam nadzieję, że sięgnę po nią jak najszybciej
  10. Szklany miecz- Victoria Aveyard- miałam skończyć, ale utknęłam na szóstym rozdziale i nie mogę się zebrać w sobie, by czytać dalej. Nie wiem o co chodzi
  11. Trędowata- Helena Mniszkówna- liczę na to, że przeczytam chociażby tom 1
  12. Zabić arcyksięcia- Greg King, Sue Woolmans- w czerwcu jest rocznica zamachu w Sarajewie, więc wymyśliłam sobie, że przeczytam tę książkę, tak by recenzja pojawiła się dokładnie 28 czerwca. Chytre, nie? 
To chyba wszystko, co chciałam Wam dzisiaj przekazać. Koniecznie podzielcie się swoimi majowymi wynikami i planami na czerwiec. Pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. te wydanie HP bardziej mi się podoba ♥ i no gratulacje tak dużej ilości przeczytanych książek, mi udało się przeczytać 13 :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Ci się udało przeczytać 15 książek! Czy Ty masz jakąś super moc?
    To wydanie HP przebija wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D
      Moja super moc to Olewanie Wszystkiego Innego Niż Czytanie :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Prawda :)
      A jak pięknie prezentuje się na półce! :)

      Usuń
  4. WoW! Niezłe masz tempo! Gratuluję wyniku ♥ Powrót do Harry'ego zawsze jest wspaniały ♥ Powodzenia w czytaniu kolejnych tomów PLL! Też mam zamiar zabrać się za tę serię :D Zobaczymy, co z tego wyniknie^^
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ilość tomów przeraża, ale jaka jest potem satysfakcja z każdego kolejnego przeczytanego! :D

      Usuń
  5. Gratuluję wyniku, pozazdrościć! :) Powodzenia z lekturami na czerwiec, pewnie wszystko przeczytasz bez problemu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyniki jak zwykle imponujące, gratulacje. :3 Zazdroszczę ogromnie "Gambitu hetmananskiego", cudna cegła. :D Życzę zaczytanego czerwca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wynik fenomenalny! Oglądałam serial Pretty Little Liars i dotrwałam do 5 sezonu (chyba), a książki mnie przerażają - tyle tomów!
    Zgadzam się z Twoją opinią "Anny we krwi"- książka ma oryginalną fabułę, ale faktycznie momentami jest naciągana.
    Życzę Ci równie zaczytanego czerwca!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń