poniedziałek, 13 czerwca 2016

TMI Book TAG


1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Dziwne pytanie. Jakoś nie zwracam uwagi na takie rzeczy, kiedy czytam książkę. Next!

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
No to jedziemy... Bohun, Severus Snape, Dymitr Bielikov, Stanisław Wokulski, Aleksander Biełow/Barrington, Eryk/Upiór, Daniel Daniels, diabeł Beleth...
PS Do tego grona najprawdopodobniej dołączą jeszcze Lucjusz Malfoy i Valentine Morgenstern

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Tak, niestety, Dymitr z "Akademii wampirów". Uwielbiałam go w trzech pierwszych częściach serii. Potem zrobiły się z niego takie ciepłe kluchy. W czwartej był jeszcze okej. Ale w piątej i szóstej... I może nie zaczęłam go nienawidzić, ale mimo wszystko to już nie było to samo, co na początku. Więc jeśli mówię, że kocham Dymitra, to mam na myśli to, że kocham go, ale do trzeciej części włącznie. Niestety.

4. Największa książka na twojej półce?
"Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa". 


5. Najcięższa książka na twojej półce?
Jak wyżej. I jeszcze "Gambit hetmański"!

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie posiadam.

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Mam wisiorek z maską tytułowego "Upiora w operze" Gastona Leroux.


8. Książkowa para, której kibicujesz?
Dymitr i Rose, Bohun i Helena, Beleth i Wiktoria, Chaol i Caelena, Eryk i Christine, Aleksander i Tatiana oraz wiele innych...

9. Ulubiona seria książek?
Harry Potter i trylogia o Wiktorii Biankowskiej.

10. Ulubiony soundtrack z książki?
Nie posiadam takowego.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Nie chciałabym, żeby coś było kontynuowane na siłę. Jest dobrze tak, jak jest teraz :)

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Cud chłopak", "W pustyni i w puszczy", "Kolaborantka", "Szmaragdowa tablica" i "Złodziejka książek".

13. Od kiedy czytasz?
W dzieciństwie czytałam oczywiście bajki, baśnie i lektury, ale tak na serio zaczęłam czytać w wieku 10/11/12 lat. Moje początki z czytaniem dla swojej własnej przyjemności to był Harry Potter oraz "Zmierzch". Tak, "Zmierzch". Może i jest beznadziejny, ale wtedy mi się podobał i dzięki niemu też zaczęłam nałogowo czytać, więc widzicie, mam do tej sagi sentyment. 

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Ravenclaw. Najpierw chciałam być w Slytherinie (ze względu na to, kto jest opiekunem tego domu, hehe), ale teraz cieszę się z tego, że mogę się nazywać Krukonką. W sumie było mi bardzo miło, bo Ravenclaw to dom, który słynie z tego, że zostają do niego przydzielone osoby inteligentne :D

15. Czego szukasz w książce?
Akcji, świetnych wątków romansowych (i nie tylko) oraz wielu elementów zaskoczenia.

16. Ulubiony cytat?
"After all this time? Always" z serii o Harrym Potterze (wiem jest już oklepany, ale mimo wszystko, kiedy widzę ten cytat, to przechodzą mnie ciarki- tyle emocji)
"Żyłem jak chciałem i umrę jak mi się podoba" z "Quo vadis" (nie wiem, co takiego jest w tym cytacie, nie biorę go jakoś do siebie, ale podoba mi się)

17. Ulubiona okładka?
Dużo tego! Oczywiście te z nowego, "dorosłego" wydania Harry'ego. Seria "Rywalki" też ma śliczne okładki. Podobają mi się też okładki trzytomowego wydania serii "Królowie przeklęci". Są cudne! Poza tym polskie wydanie serii "Pretty Little Liars" też wygląda ślicznie. 

18. Akcja vs romans?
To i to.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie. Czytam dalej.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
To oczywiście zależy od jej objętości i od tego, ile mam czasu wolnego. Niektóre czytam w kilka godzin, inne kilka dni.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Różnie bywa. Już pomijając fakt, że "kaca książkowego" miewam bardzo rzadko.

22. Najmniej lubiana książka?
"After. Płomień pod moją skórą"...

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Poczucie humoru, historia postaci (tzn. jej przeszłość, która może wyjaśniać niektóre zachowania bohatera), zaradność życiowa i o "coś", czego nie da się określić.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Brak mózgu. A na serio, nie lubię postaci, które są mdłe i nijakie a poza tym brak im zdolności logicznego myślenia.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Chciałam dzielić się z innymi molami książkowymi moimi opiniami o książkach, które czytam.

26. Straszna książka?
Nie czytam takich. Chociaż "I nie było już nikogo" było trochę scary. Własnie, muszę przeczytać inne kryminały Christie!

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Ojej. Hmmm... Jakiś rok temu? Przy "Kolaborantce". Pamiętam to, ale już nie wiem, kiedy to było. Ogólnie rzadko płaczę przy czytaniu. Ale zadajcie mi to pytanie jeszcze raz, kiedy skończę HP.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
"Harry Potter i Czara ognia". Proste, nie? :D

29. Ulubiony tytuł?
"Lalka". Jest jednym z najlepszych tytułów, bo odnosząc się do treści książki, można go interpretować na przeróżne sposoby. Podobają mi się też "Noce i dnie", "Jeździec miedziany" i "Korona śniegu i krwi". Nie pytajcie czemu, po prostu tak jest :D

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Zabić arcyksięcia" Grega Kinga i Sue Woolmans. Recenzja pojawi się 28 czerwca, czyli w rocznicę zamachu w Sarajewie.

31. Co teraz czytasz?
"Harry Potter i Zakon feniksa" oraz 'Perswazje".

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Proszę o łatwiejsze pytania. 

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Chaol, Rose Hathaway, Snape, Dumbledore, Aleksander Biełow/Barrington, Woland, Rebecca de Winter i wiele innych.

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
J.K.Rowling, C.S.Lewis, Henryk Sienkiewicz.

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Nie umiem jeść i czytać jednocześnie. Wtedy jakoś tak książka wymyka mi się z rąk.

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Hogwart.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Panem.

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
W tamtym tygodniu.

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
?

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Próbowałam, ale mi nie wyszło.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Różdżka!

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Moje miejsce? Trybuny :D Ale gdybym miała grać, to chciałabym grać na pozycji szukającego.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Jest dużo książek, które łączę z piosenkami. Jeśli jakiś tytuł nasunie mi się podczas czytania, to umieszczam utwór pod recenzją książki.

44. Ulubiony podryw na książkę?
?

45. Użyłaś go kiedyś?
Yyy... Nie? :D

46. Ile masz książek?
Ok. 200.

47. Kogo tagujesz?
Wszystkich, którzy jeszcze nie zrobili tego TAGU! :)

12 komentarzy:

  1. O rany, ile pytań XD
    Ja tam jestem w Slytherinie XDD Robiłam quiz na Pottermore i mnie Tiara przydzieliła. Najpierw chciałam być w Gryffindorze, potem Ravenclaw, ale teraz stwierdzam, że Slytherin jest najlepszy! ^^
    Ciężko powiedzieć, kto ma dobry styl, bo w książkach nie jest to tak dokładnie opisane, a nawet gdyby, to każdy może wyobrazić sobie wygląd inaczej :/
    Raaany 200 książek <3 Ja mam równo 100 XDD
    Soundtrack jest ładny w "Maybe someday" ^^ Śpiewa Griffin Peterson chyba :D
    Ja czytam od siódmego roku życia, tak sama. Bo wcześniej czytała mi siostra ^^

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, jest do "Maybe someday", ale jakoś mnie nie porwał :D

      Usuń
  2. Ahh, jakbyś niektóre odpowiedzi wyjęła mi z ust! Również chciałabym żyć w świecie, w którym istnieje Hogwart *.* I tak jak Ty, jestem Krukonką - piątka <3
    Mnie też jest ciężko zdecydować między romansem a akcją - dlatego preferuję akcjoromans czyli połączenie tych dwóch gatunków <3
    Pozdrawiam :*
    In Bookland

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, umarłam, jak zobaczyłam, że lubisz Wokulskiego. Poczułam taką duchową więź z Tobą, on jest cudowny, a taki niedoceniany!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podryw na książkę, ciekawe, ktoś wymyślił już taki? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedyne co zdarza mi się jeść podczas czytania to różnego rodzaju bakalie, które uwielbiam. Jedną ręką trzymam książkę, a druga nurkuje do miski z żurawiną czy migdałami ;P
    Wiele dobrego słyszałam o trylogii "Wiktorii Biankowskiej" Katarzyny Bereniki Miszczuk, a ja do tej pory się za nią nie zabrałam, mimo iż bardzo chcę, ale za dużo jest książek do wyboru ;P Czytałam "Szeptuchę" tej autorki i zostałam przyjemnie zaskoczona :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trylogia o Wiktorii Biankowskiej jest jeszcze lepsza od "Szeptuchy"", więc.. :D

      Usuń
  6. Z Sienkiewiczem nie chciałabym rozmawiać nawet jeśli by mi zapłacili. Mam do niego uraz. Z Reymontem a i owszem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to Reymontowi nie miałabym nic do powiedzenia haha :D

      Usuń